charlottecronquist

Nu pirrar det i kroppen.

I dag är jag en prinsessa. Bilden tagen vid ett annat sånt tillfälle sommaren 2004. Det pirrar i hela kroppen nu. Det känns som att s...

I dag är jag en prinsessa. Bilden tagen vid ett annat sånt tillfälle sommaren 2004.






Det pirrar i hela kroppen nu.
Det känns som att stå i kön till berg-och dalbanan.
Det där att både vilja, känna förväntan och spänningen, och samtidigt lite rädd.
För jag skriker högt i nedförsbackarna!
Och de här starka, mest härliga, känslorna, beror ju på att i dag så släpper jag taget om min senaste bokbebi: “100% Charlotte”.


Ibland tänker jag att jag är lite galen. Och så får jag lite hjärtklappning, innan jag finner mig igen: Ja, jag är nog lite galen - och det är okej. Det är en del av mig som jag också omfamnar.
För det där som jag just nu klassar som lite galet, kan också kallas för sprudlande livsglädje. Alltså... jag vågar galet mycket. Jag är galet modig. Och jag kanske utsätter mig för galet många risker.
Men så är mitt liv. Så är det att vara 100%. Att vara i det som är. Att känna det som är. Att möta det som kommer. Att vara sann i det. Att bottna i det. Att acceptera alla de där berg-och-dalbanekänslorna.

Jag har tidigare i mitt liv varit så rädd för att visa sårbarhet.
Jag satte ett likhetstecken mellan sårbarhet och svaghet.
Och för mig var det verkligen inte okej att vara svag.
Jag blev uppfostrad till styrka.
Nu vet jag att det inte är så.
Att jag faktiskt får mer kärlek i min sårbarhet, än när jag bär olika masker, spelar olika roller och jag får mindre kärlek ju längre från min essens jag är.

I morse pilgrimsvandrade jag. Jag blev uppmanad att se den maskulina och den feminina sidan i mig själv. Det maskulina var blått, förknippades med makt och styrka och hade en spira i sin hand. Det feminina var grönt, flödande och förknippat med kärlek och jag såg det i form av en bägare. Tillsammans bildade dessa två 100% Charlotte.
Det var vackert att se. Det kändes skönt. (Du kan lyssna på pilgrimsvandringen själv, genom att klicka här.)

100% Charlotte är en frukt av dessa två, det känner jag nu. Texten är skriven i flödande och det kräver samtidigt styrka att låta den möta världen. Liksom.

Dagen till ära har jag uppdaterat min hemsida, charlotterudenstam.se, så det ska bli lättare att köpa mina böcker eller andra tjänster...

Nu önskar jag mig själv grattis på namnsdagen och lycka till.
Det kommer att bli bra det här!


Namaste!


Du som kommer till releasefesten i dag... väntar på en bonus. Här är en liten hint:




PS: Jag upptäcker precis att min soulsister Marie Ek Lipanovska har bloggat om mig nu på förmiddagen. Det värmer mitt hjärta något enormt. Här kan du läsa om hur hon ser på mig och på autentiskt ledarskap. Namaste Marie!

Related

vägen till ja 4925639887808589024

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item