charlottecronquist

Kvinnor i mitt liv

I dag fyller jag år. Jippie! Grattis till mej! Och jag gör det i ett delvis nytt land - ett land som består av många kvinnor. Närvar...



I dag fyller jag år.
Jippie!
Grattis till mej!
Och jag gör det i ett delvis nytt land - ett land som består av många kvinnor.
Närvarande, innerliga, kärleksfulla - och handlingskraftiga kvinnor.
Det känns så gott.


Jag har skrivit det tidigare, men det är värt att sägas igen:
Jag har varit livrädd för kvinnor.
Jag har varit livrädd för kvinnan i mig.
När jag föddes var förväntan att jag skulle födas med en liten gullig snopp. Men jag blev flickan med framstjärten. Och kanske var det redan där som min rädsla för kvinnan i mig föddes?

Det är inte så viktigt i dag.
Det viktiga är att jag i dag ser mig omgiven av allt fler kvinnor.
Jag har allt fler systrar.
När jag växte upp hade jag enbart en bror.
Nu har jag adopterat en rad systrar. Och jag har tre bonussystrar (genom mammas äktenskap med sin "nya" man). Och jag har soulsisters. Och jag har gudinnesystrar. Och jag har döttrar.

Det är alldeles fantastiskt härligt.
Jag har i min bekantskapskrets kvinnor från 4 år och upp till närmare 80 år. Jag har nära i andra generationer. Det känns så härligt. Vi möts i det feminina. Och det handlar inte om något slags mesighet. Jag möter kvinnor i min kvinnokraft - och den tål också sårbarhet.

Om mindre än en vecka befinner jag mig på  Mundekullas kvinnofestival för andra året i rad. I går ska jag ta hand om några punkter på programmet (igen) och det ska bli så roligt. Och det verkar som att Anne Solveig Elmberg har fått det knökfullt. Fantastiskt. Jag ser verkligen fram emot det.

Redan på tisdag kväll kommer jag att träffa mina meditationskvinnor, vi har en storträff som avslutning på säsongen... ja faktiskt blir det nog den sista meditationskvällen i denna form som Marie Ek Lipanovska håller. Hon ska ut på nya äventyr. 

Och på onsdagskvällen öppnar jag porten för den kärleksfulla gudinnan - så är du kvinna och gudinna är du varmt välkommen till mitt hem på onsdag - och hör av dig innan och berätta att du kommer.

Och någon gång i juli, lite oklart när, kommer Hemma hos Soulsisters med sin andra föreställning, på temat flytten.

Och just nu befinner jag mig i Paradiset, där fästfolket Blanche och Anna-Karin bor. Så många systrar - så mycket kärlek.

Att jag börjat gilla kvinnor mer, har på intet sätt minskat min kärlek för män i allmänhet och för min egen käre make Alexander i synnerhet. Känns viktigt att säga det.

Så grattis till mej i dag!


Related

livet 518689027570950486

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item