charlottecronquist

Happy, happy Birthday

Jag vet inte var det är, men i min morgonmeditation så förflyttades jag hela tiden till Marie, som fyller 44 år idag. Grattis Marie, en ...



Jag vet inte var det är, men i min morgonmeditation så förflyttades jag hela tiden till Marie, som fyller 44 år idag.
Grattis Marie, en väldig massa grattis.
Kanske mitt hjärta och tankar går till henne för att hon länge valt att bära så mycket för andra och för att hon nu, känns det som, också väljer att ta hand om sig själv mer.


Ibland tänker jag så här: Varje dag kan vara ett nytt liv. Varje dag kan jag göra nya val. Så jag föds varje morgon.
Men jag kan välja att göra vissa morgnar mer speciella. Låta dem stå för något större. Räkna ner inför dem. Förbereda mig för dem. Och så skapa något helt nytt.
Jag är själv med på ett litet hörn av The Shift Network. Jag är en agent for conscious evolution (ACE) och för mig är det en sanning att vi lever i en brytningstid, där vi (mänskligheten) antingen går mot ett sammanbrott eller mot ett genombrott. Och jag verkar för genombrottet. Det är vad The Shift Network i ett ord kallar för Birth2012. En födelse, något nytt som skapas den 22 december i år. Om exakt två månader. Istället för att se slutet på Mayakalendern som ett sammanbrott, kan vi välja att se det som ett genombrott - och verka för det nya. När jag ser det nya, det som behöver ta mer och mer plats, så ser jag hållbarhet (sustainability), kärlek, medkänsla, eget ansvar och handlingar som leder till mer hållbarhet, mer kärlek och där vi tar större eget ansvar.

För att kunna göra detta menar jag att det är viktigt att först ta hand om sig själv, som jag har skrivit om då och då på bloggen. Om jag saknar energi eller kärlek, så har jag inte mycket att ge. Då riskerar jag att dö, på ett eller annat sätt. Så jag tror det är viktigt att våga samla energi, ta emot kärlek - och så göra val. Alltså vilka projekt ska jag delta i. Vad ska jag lägga min energi på. Vilken energi ska jag hålla.

Sett lite från sidan är det en process som Marie har gått igenom. Jag har sett hur hon tagit avsked av en del saker under den senaste tiden, både för att samla energi och för att ge plats för det nya livet. Det som föds i dag.
Och jag tror att hennes förlossning varit både smärtsam och skön. Och jag ser för mig hur hon tittar på bebin, den nya rosiga Marie, fylld av energi, fylld av kärlek, beredd att möta världen på nya villkor. Lite mer fokuserad. Lite mer av allt. Eller mycket mer av allt.

Välkommen till  världen, Marie, 7.0. Du behövs, hela du, precis som du är, i vilken skepnad du än väljer.
Tack för påminnelsen om ansvaret för livet, om ansvaret för energin... och om kärlekens starka kraft.

Related

uthållighet 4685692821785042140

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Tack för att du ser och hyllar det stora i mig. Det som varit och är, både skönt men också smärtsamt. Tack för att du ger det näring genom dina ord. Betydelse genom att det får dig att se mer utav dig och världen. För att du är med och gör det meningsfullt för mer än mig. För att du hyllar det, ser arbetet bakom, styrkan och modet det kräver, tilliten och framförallt kärleken till er alla genom kärleken till mig själv! <3<3<3
    Namaste! <3
    Din Soul Sister

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item