charlottecronquist

Sexsibilitylärare: Ruby May conscioius kink

Ruby May är en fantastisk människa som bor i Berlin där hon undervisar i Conscious king. Vi är så glada över att hon är bland lärarna i s...



Ruby May är en fantastisk människa som bor i Berlin där hon undervisar i Conscious king.
Vi är så glada över att hon är bland lärarna i sexsibilityutbildningen som  startar den 20 februari, 2013.
– Jag vill skapa ett säkert utrymme och en helig plats där det är möjligt att utforska och bejaka hela spektrumet av våra sexuella lustar, oavsett hur tabu eller politiskt inkorrekta de är, säger Ruby.



Jag har bett lärarna som deltar i sexsibilityutbildningen att dela med sig av sin syn på sexualitet och vad de vill bidra med till utbildningen. Och när jag läser det rikliga svaret från Ruby blir jag så uppfylld och jag ser verkligen fram emot hennes modul, som kommer sent på höstterminen. Jag är så glad över att våra deltagare (är du en?) kommer att få undersöka djupen inom sig själva och kanske komma i kontakt med delar, som de inte gjort tidigare.
Ruby arbetar med sexualtiet för att det är så juicy, en resurs som är så bördig, så kraftig och för att den kan fungera som en inkörsport för den som vill komma i kontakt med djupare delar av oss själv, där vi kan hitta sanningar om oss själva och gå mot mer balans och helhetssyn i livet. Sexualiteten är ändlöst mystisk, förbryllande och framförallt kul, tycker hon.

För ungefär tio år sedan besökte Ruby för första gången en burlesk show. Och då hände något i henne.
– Jag blev djupt rörd över att se något erotiskt som varken var exploaterande eller sjabbigt, utan var lekfullt, kreativt och kraftfullt.
Fram till det ögonblicket, hade allt jag mött eller präglats av kring sex varit negativt till sex, det var bara i mitt inre jag redan visst att sex var något heligt.
Burleskdhowen inspirerade Ruby till att starta ett eget företag där hon designade och sålde kostymer till burlesk- och fetisch samtidigt som hon påbörjade en djup inre helande sexuell resa, som skapade grunden för det hon jobbar med nu.
Ruby har alltid varit kinky, säger hon:
– Min sexualitet har aldrig rymts i en låda, jag har alltid gått igång på udda saker. Och jag antar att det också är resultatet av min inneboende tendens att ifrågasätta allt - i  synnerhet de kulturella normer och tabun som jag var omgiven av.Och eftersom kinky ansågs som tabu, så var det  extra tilltalande för mig.
För Ruby känns det inte som att hon “valde” kinky, utan det var något som hände av sig själv.
– Jag började leka med kinky saker i mitt arbete, och det gav sådan genklang hos mina klienter närde fick kombinera makt, underkastelse, det förbjudan, och msärta med att känna sig upphetsad i en trygg och helig miljö. Det kändes så starkt att välrden verkligen behöver, att jag liksom bara fortsatte med det och allting bara utvecklade sig på ett magiskt sätt och har gjort det möjligt för mig att  jobba mer och mer med detta.

Hon dras till många olika synsätt och infallsvinklar och har samlat flera bra verktyg för, att bland annat att arbeta med sexologisk kroppsterapi i, som betonar vikten av att vara i kontakt med sin egen kropp, sexualitet och kåthet och att man kan göra det genom genom djup somatisk självkännedom och genom att arbeta med tantra (hon är starkt influerad av John Hawken),bioenergetics och även familjekonstellationer.

Att arbeta sexualitet har förändrat Rubys liv på många knäppa och underbara sätt.
– Jag har gjort en underbar resa, där jag gått djupt in i min egen sexualitet och de sår jag haft kring det. Iinsikterna jag har fått och transformationen jag har gått igenom har påverkar många andra delar av mitt liv och det kommer att fortsätta göra det.  Om jag var tvungen att sammanfatta vad jag menar, så är det att jag känner mig mer integrerad och tillfreds med hela mig och att jag har en större medvetenhet och större förståelde för mig själv Om jag var tvungen att sammanfatta, skulle jag bara säga att jag känner mer integrerade och i fred med alla de delar jag bestårav, och att mitt medvetande och förståelse för mig själv, för andra och världen omkring oss har expanderat..

Rubys arbete har gett henne förmånen  att få bevittna många människor i i ntima, sårbara och vackra situationer. Det har gjort det lättare för henne att se på andra på ett mer djupgående sätt än tidigare och det har gett henne oändliga möjligheter att förundras över komplexiteten och mysterierna i livet. För det är ju trots allts så att  sex, lust, orgasmer tillsammans med födelse och död tillhör livet största mysterier.

Vilka insikter skulle du vilja dela med deltagarna i sexsibilityutbildningen?
– Jag vill dela med mig av insikter, kunskap oom den roll som kulturella prägling spelar i vår sexuella utveckling och hur de bidrar till att skapa  en erotisk skuggsida. Jag vill skapa ett säkert utrymme och en helig plats där det är möjligt att utforska och bejaka hela spektrumet av våra sexuella lustar, oavsett hur tabu eller politiskt inkorrekta de är. Jag vill visa vilka dolda skatter som gömmer sig i vår erotiska skugga . Jag vill vissa hur mycket insikter om vår relation till kåthet, intimitet, det feminina och det maskulina, som vi kan få genom att faktiskt utforska dem. Jag vill visa hur vi kan få utlopp för vår kreativa energi genom att tillåta oss att utforska och hur detta kan bidra till att vi  gillar oss själva bättre och känner oss mer integrerade.

Related

sexualitet 4833794211548398420

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item