charlottecronquist

Jag kommer att sakna meditationsmorgnarna.

Jag har just sänt den näst sista meditationen i serien “21 meditationer för att frigöra din sexuella kraft”. Jag känner redan lite saknad....




Jag har just sänt den näst sista meditationen i serien “21 meditationer för att frigöra din sexuella kraft”.
Jag känner redan lite saknad.
Det är något speciellt med att sitta och möta världen så där varje morgon.
Frågan är vad jag ska hitta på för nytt meditationsprojekt? Eller så kanske det är något helt annat som väntar?


En morgon när jag satt och mediterade bara kom det till mej - att jag skulle göra en serie meditationer på temat sexualitet. Jag var på väg att genast sätta ut ett event på Facebook - men så lugnade jag mig. Jag behövde känna in om jag verkligen klarade det. Vad skulle jag fylla dessa 21 meditationer med. Så kommande morgon så satte jag ett ord för varje meditation, den tredje morgonen en rubrik för varje meditation och den fjärde dagen skrev jag ett manus till en första meditation. Och då visste jag - Yes, detta ska jag göra.
Egentligen visste jag det från det att idén föddes. Men jag har en tendens att spontant bara springa på varje boll. Och nu känns det som att det är tid att vara lite snällare mot mig själv. Alltså att ibland vänta lite. Att känna in. Att testa. Att se strukturen. Att ge mig tid.
Och så hittade jag det perfekta datumen att starta och sluta. För medan jag ruvade på idén insåg jag att den kunde fungera som en bra förberedelse inför sexsibilityutbildningen som startar nu på onsdag. Sista dagen skulle alltså vara dagen innan utbildningen startar. Så fick det bli.
Det känns fantastiskt att ha så där 115 personer anslutna till det här projektet. Några är med mej på morgonarna - några är stammisar - och andra lyssnar senare, en annan dag... och några kanske inte lyssnar alls.
Mina morgonar har blivit annorlunda än de brukar. Min vanliga rutin är ju att jag mediterar själv och jag gör det längre. Jag brukar ha minst en halvtimme i mitt gröna meditationsrum. Men nu har det, tillfälligt, försvunnit i väg. För att sända fem minuter live tar energimässigt betydligt mer tid. Det tar mellan en halvtimme och en timme, lite olika beroende på dag. Min egen meditationstid försvinner... fast samtidigt är detta en slags meditation i sig.
Det ska bli spännande att se vad detta experiment ger. Jag kommer att erbjuda den där meditationsserien till försäljning. Du får den för 249 kr. Och sen får jag se om det dyker upp nya meditationsprojekt när jag mediterar.
En sak vet jag. Jag kommer att sakna detta. Det ger en viss nerv till tillvaron. Att veta att varje morgon 06.55 ska jag sitta där. Det har gett mig lite bättre kvällsdisciplin också.(Även om jag nästan alltid går upp före 06.30, så blir det något annat när jag har lovat att vara uppe så tidigt.) Kanske det så småningom resulterar i att jag tar mig en sovmorgon.

Jag deltar i bloggutmaningen #blogg100. Detta är dag 22.

Related

sända 4996551221698015508

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item