charlottecronquist

Meditation skapar närvaro.

För mig är meditation viktigt. För mig kan meditation var olika saker. Det går faktiskt att göra det mesta som en meditation, allt från a...




För mig är meditation viktigt.
För mig kan meditation var olika saker.
Det går faktiskt att göra det mesta som en meditation, allt från att sitta stilla, till att älska... ja, det går till och med att städa eller äta som meditation.
Det handlar om hur du förhåller dig till något.

Du kan meditera av många olika skäl. I vägledda meditationer får du kontakt med delar av dig själv som är svåra att komma åt på andra sätt. Undermedvetna saker. Det som ligger precis under ytan. Du kan också få möjlighet att komma i kontakt med något som är större än du. Du kan får budskap djupt inifrån ditt eget hjärta.

Meditation kan också handla om att bli mer närvarande. Att känna kroppen mer, att känna andningen mer. Meditation kan bidra till att du släpper dina tankar och för större tillgång till din intuition och din inspiration.

Meditation kan användas som ett verktyg för att få ut stress ur kroppen, eller för att få energi att strömma genom kroppen. Det sker ofta genom aktiva meditationer - något den indiske gurun Osho var en mästare på. (Har du inte testat någon av hans meditationer är det något jag varmt rekommenderar och jag kan ge dig kontakter till personer som organiserar Osho-meditationer.)

I min verksamhet bjuder jag på dessa tre sorters meditationer. Det kan vara stilla meditationer. Det kan vara meditationer för att komma i kontakt med din kropp - något andra möjlighen skulle kalla för mindfullness.

Det kan vara meditationer som syftar till något särskilt - som min meditationsserie “21 meditationer för att frigöra din sexuella kraft”. Där de fem minuter långa meditationerna ska bidra till att du släpper blockeringar som kan hindra dig från att känna lust... och andra som bidrar till att öka känslor av lust och där du kan få energin att strömma genom hela kroppen. (Jag planerar också att göra en serie meditationer som är längre än dessa fem minuter, eftersom jag har fått flera önskemål om det. Jag återkommer om det.)

Jag har också gjort en serie meditationer, sju stycken för att vara exakt, som jag kallar för gudinnemeditationer. Under tre terminer ledde jag gudinnecirklar i mitt hem och centralpunkten i cirklarna var vägledda meditationer, där deltagarna fick möta en eller flera gudinnor i sina meditationerna. Som jag ser det går det att se gudinnor som en aspekt av oss själva och en möjlighet att komma i kontakt med gudsgnistan i oss.


Nu har jag gjort en resa genom de sju energicentrum som ibland kallas för chakran, där den som mediterar går igenom ett chakra per meditation och möter en gudinna i varje meditation. Dessa meditationer är en 45 minuter långa - och jag har bevittnat hur de har hjälpt kvinnor att ta ett kliv vidare i livet. 


Så här berättar Pia SaranKaur:

"Jag har under hela mitt liv haft problem med att jorda mig och med att känna mig trygg. Jag har använt en rad olika tekniker för att hjälpa mig själv till att lägga en stabil grund, och av en lycklig händelse kom jag i kontakt med Gudinnemeditationen. Upplevelsen var omedelbar, förlösande och helande. Jag gick tillbaka till meditationen flera gånger och byggde på och detk ändes som att ÄNTLIGEN föll en enorm pusselbit på plats för mig. Tusen tack, Charlotte!"

Nu finns dessa båda meditationsserier äntligen till försäljning. Och jag har till och med gjort så att det finns ett förmånligt paketerbjudande.
21 meditationer kostar 249:-, Gudinnemeditationerna 495:- och dubbelpaketet bara 595:-

21 meditationer är nyinspelningar, men ungefär samma material som de meditationer jag ledde live i början av året. Jag har spelat in dem en gång till, eftersom jag inte var riktigt nöjd med den tekniska kvaliteten på liveinspelningarna.

Här är ett smakprov från den första liveinspelningen.


Om du är nyfiken på en gudinnemeditation kan jag skicka ett fritt smakprov till dig.


Jag deltar i bloggutmaningen #blogg100. Detta är dag 49.

Related

stillhet 270784812252520928

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item