charlottecronquist

Lördagsövning: Gör en erotisk önskelista

Den här lördagsövningen har jag lånat från mina vänner Heléne och Tord på  Lovelab . Vet din partner vad du vill och vad du blir ...



Den här lördagsövningen har jag lånat från mina vänner Heléne och Tord på Lovelab.

Vet din partner vad du vill och vad du blir tänd av?
Eller går du i hemlighet och drömmer om saker och hoppas att din partner ska förstå?
Att själv våga uttrycka outtalade och ibland kanske lite "förbjudna" önskningar är att ge sig ut på okänd mark, vilket vi kan känna rädsla inför. Men det erbjuder samtidigt en möjlighet till utveckling i samlivet och kan ge en ny spänning även i ett längre förhållande.

Skriv varsin erotisk önskelista men minst fem och gärna tio olika önskningar.
Det kan vara sådant ni gör men vill ha mer av eller sådant ni aldrig har gjort men vill prova.
Använd fantasin och ta ut svängarna!

Läs sedan upp listorna för varandra, lyssna och diskutera hur ni ska se till att önskningarna blir verklighet.
Boka gärna in kärleksmöten i almanackan!

Övningen är tagen ur deras material Relationsboxen, 
som jag hjärtligt rekommenderar! Du kan beställa det här!

Related

sex 7388730708494720850

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item