charlottecronquist

Men om du skulle ta och bara vara en stund.

Jag är. Tänk om du skulle tillåta dig en stilla stund. Att bara vara. Sanskritorden so hum betyder jag är . Säg orden so hum högt et...

Jag är.

Tänk om du skulle tillåta dig en stilla stund.
Att bara vara.
Sanskritorden so hum betyder jag är.
Säg orden so hum högt ett par gånger. Hör ljuden av ordet. Dessa ord används ofta som mantran för människor som mediterar. Och jag tycker att själva orden har en lugnande effekt.
So hum. Jag är.
Ganska ofta kan jag leva så. Jag kliver in i varandet och är där en stund.
I varandet är jag levande. Jag är. Jag känner livet strömma i mig.
Och efter att ha tankat på med varande kan jag gå ut i livets strida flod.
Jag kan välja att ibland flyta med och andra gånger att göra sådant som kräver mer.
Ibland vara riktigt modig. Ibland ta en strid. 
Och efteråt kan jag gå tillbaka in i tystnaden och låta orden 
so hum klinga inom mig.
So hum.
Jag är.



 

Related

meditation 7447512917098543998

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item