charlottecronquist

”Det finns inga gränser för njutning”, säger Sanna Sanita, som kommer till The JoyRide Malmö – love in action.

Vi välkomnar tantrikan Sanna Sanita till The JoyRide Malmö – love in action där hon kommer att leda en workshop tillsammans med Eug...




Vi välkomnar tantrikan Sanna Sanita till The JoyRide Malmö – love in action där hon kommer att leda en workshop tillsammans med Eugene Hedlund och, förmodar jag, ta in hela sin tantriska glöd i den.
– Efter att jag fått min första inre dearmorering insåg jag att detta vill jag dela med världen, berättar Sanna Sanita, som också erbjuder tantrasessioner under festivalen.
Välkommen till Tangopalatset på söndag!


Jag ser Sanna Sanita lite på håll, hon går sida vid sida med Shashi Solluna, som också är tantrika. De har på sig lätta vackra, nästan sagolika kläder. Det är som att de är två gudinnor som kommer skridande genom gröngräset för att möta världen. Det är som att på lite håll beskåda den feminina kraften, i all sin sensualism och kraft.

Och jag vet att dessa två tantriker en stund senare, kommer att ge en person en session, som just denna person längtar efter och behöver. Må det handla om en stunds avslappning, välbehag eller att komma i djupare kontakt med den sexuella energin.

Jag har också mött Sanna på Ängsbacka kursgård, när Alexander och jag var där för att vara volontärer på Nyårsfestivalen härom året. Som volontärsamordnare stod hon i centrum, med en slags lugn självklarhet och bidrog till att vi kunde känna oss som en grupp som tillsammans skulle skapa en fin festival för deltagarna.

Numera bor Sanna i Malmö och hon kommer till The JoyRide Malmö – love in action för att dela med sig av sitt speciella väsen i sessioner och i en workshop.

Sannas väg in till de här rummen har varit lång. Visserligen har hon haft ett intresse för andlifhet och energi sedan barnsben. Men det var inte förrän hennes egna sexuella sår var läkta som hon insåg att hon också kan hjälpa andra.

­
– Som tonåring hade jag en skev syn på sexualitet, som berodde på att jag varit med om övergrepp och sexuellt utnyttjande. Jag hade sex för att få kärlek, var väldigt sexuell och gillade dominanssex.

Länge så ifrågasatte gon sitt sätt att vara sexuell och djupt inne i Sanna fanns en längtan efter riktig närhet och intimitet.

­ – Jag sökte äkthet och mjukhet. Mitt sökande ledde mig genom olika kurser, mest i personlig utveckling, energihealing och shamanism. Länge dömde jag tantra och tyckte att de som höll på med tantra var desperata eller trodde att de gillade tantra bara för den sexuella delen av tantran. Jag förstår i dag att under mina dömanden fanns både rädsla och en längtan efter något.

Men tantra ville in i hennes liv. Sanna mötte en tantrisk sexuell partner och hon började ana att sexualitet kunde vara mer än hon tidigare trott.

­ – Vårt sexuella möte var stå starkt, att jag hade svårt att lämna honom, trots att vårt förhållande i övrigt inte var bra. Vårt sexliv var fantastiskt.

När Sanna ett par år senare mötte en annan tantrisk man insåg hon att det är detta hon verkligen ville ha och inget annat.

Sanna deltog i en tantrakurs som förändrade hennes liv. En tantrakurs som låg vid sidan av den klassiska tantran.

– Det som hände där fick mitt liv att förändras.

När Sanna ska förklara vad som hände, vad som skapade den här vändpunkten i livet blir orden många. Hon talar om att känna sig mer levande och fri, om upplevelser som alla kvinnor borde få uppleva.

Ett av inslagen var en inre dearmorering, som handlar om att lösa upp blockeringar i underlivet.
­– Det var oroligt smärtsamt att ta emot den första inre dearmoreringen och smärtan befriade mig. Jag grät länge och efteråt kändes det som att varmt ljus omfamnade hela mig. Det var i den stunden jag insåg att jag dela detta med världen.
Sanna utbildade sig till dakini och medveten sexuell healer. Hon mötte sina lärare i privata sessioner.

­ – Det var under de privata sessionerna jag insåg att det finns att min kropp vill bli berörd i helt andra dimensioner än jag varit med om tidigare. Jag fick uppleva en helt närvarande man som rörde vid mig, utan att vilja ha något av mig. Det fanns ingen press på sex eller att beröringen skulle leda någonstans. Det var oerhört befriande och vackert. Hela min själ och mitt varande mjuknande.

Sanna menar att tantra, medveten beröring och sexualitet är viktigt. Att vi lär oss ta emot, utan att ha något mål.
– Vi lär oss att känna in varandra och släppa alla idéer om att något borde eller måste ske. Vi lär oss njutning och närvaro. Vi lär oss älska mer och djupare – oss själva och andra. Vi får uppleva hur skam och skuld transformeras till acceptans. Det finns inga gränser för njutning.



Varmt välkommen till The JoyRide Malmö – love in action.
Var: Tangopalatset, Amiralsgatan 47, Malmö
När: 10-13 augusti.
Special: Du har möjlighet att prova på första dagen för bara 650 kr. Därefter kan du välja om du vill vara med på hela festivalen.

Här köper du biljetten.




Related

the Joyride 5457124244411620354

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item