charlottecronquist

2015 Ska det bli ditt år?

Foto: Louise Weibull

Jag är värd att älskas precis som jag är.
Jag säger det igen: Jag är värd att älska precis som den jag är.
Men det viktiga är inte vad du tycker.
Det viktiga är att jag vågar älska mig - att jag känner mitt värde oavsett omvärldens reaktioner.

Jag skriver detta för att uppmuntra dig att ta plats i ditt liv. För att uppmuntra dig till att känna ditt värde. För att uppmuntra dig till att känna dig älskad - om så inte av någon annan, så av dig själv.
Det är så viktigt att börja där. Med dig själv. Med omtanken om dig.
I flera år har jag tränat på att vara mig själv fullt ut. Jag har lyckats ... men bara i väldigt korta stunder. Jag väljer ändå ofta att kompromissa för att jag törstar efter andras kärlek och bekräftelse.

Nu vill jag verkligen sluta spela någon som jag tror att andra kan älska. Jag vill verkligen lita på att jag är okej, att jag är stjärna, att jag är gudinna, att jag ibland är en liten skit, att jag är 100% Charlotte och att jag kan älska mig fullt ut.

Just nu, under en process av skilsmässa och då alla barn är utflugna, har jag förmodligen en unik chans att träna på detta. Jag har ingen att "göra mig till för" för att få min dagliga dos av kärlek. Jag lever inte inpå någon. Jag har mig att ta hand om.

Jag litar allt mer på min intuition.
Jag vågar allt oftare höra vad den inre rösten säger.
Och den börjar bli rätt högljudd med budskapet:

Och den säger: Ta emot världen som 100% Charlotte.

Detta blir ett spännande år.
Jag är redo.
Jag har redan tagit de första stegen.

Välkommen i stjärnornas skara.
Du har kommit hit för att vara DU.

Kärlek och ljus

Charlotte

Vill du också vara en 100%-are? Boka in ett coachmöte med mig... så har du gett dig själv en bra start på året.

Related

meditation 5929581855579655268

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item