charlottecronquist

Möt ditt inbjudande hjärta. Meditationer om kärlek 78.



Vem eller vad bjuder du in till ditt hjärta? Vad vill du fylla ditt hjärterum med? Vilka människor vill du omfamna? Vad skulle hända om du hade förmågan att bjuda in mer än du nu tror är möjligt, hur skulle ditt liv se ut? Vad skulle hända om denna inbjudan inte var förenad med någon ansträngning? du bara står där med dina öppna armar och möter världen och känner hur ditt hjärta också får påfyllning av allt det du bjuder in?

I dag bjuder jag på en liten historia ur mitt eget liv, som inspiration till ditt inbjudande hjärta.
När jag fick mitt första barn svämmade hjärtat över av kärlek. Jag älskade varje cell av honom. Det var som att denna lilla varelse fyllda mamma-delen av mitt hjärta totalt. Det var så underbart att älska honom, att omfamna honom, att fylla mamma-delen av mitt liv med honom. 
När jag väntade mitt andra barn kom det då och då ett orosmoln i mitt sinne. Hur skulle mitt hjärta ha plats för ännu ett barn. Det var ju liksom redan fullsatt. Jag var orolig för att det skulle finnas för lite utrymme i mitt hjärta för barnets vars hjärta bultade i min mage.
Så föddes hon. Ögonblickligen var det som att ännu en kammare öppnade i mitt hjärta. Hennes egen kammare, med hur mycket utrymme som helst. Sonen hade fortfarande sin kammare och kärleken till honom kändes nu trygg och jag var själaglad över denna hjärtats förmåga att skapa nya rum.
När jag så väntade mitt tredje barn var jag helt lugn. Jag visste att hjärtat, redan när hon låg i min mage, höll på att förbereda det nya rummet, hennes alldeles egna hjärterum. När hon kom var det bara att öppna dörren och kliva in.
Nu vet jag att kärlek kan skapa nya rum och jag har en föreställning om att den enda som begränsar antalet rum är jag själv.

Så sätt dig nu bekvämt.
Sitt gärna i en ställning där du omfamnar dig själv.
Slut dina ögon.
Ta emot några andetag.
Förställ dig nu dina hjärterum.
Vandra genom dina hjärterum och se vilka som befinner sig i de olika rummen.
Lägg också märke till om du upptäcker något ännu tomt rum, där det kan finnas plats att bjuda in nya personer.
Känn efter om atmosfären är olika i hjärtrummen. Känn vilka kvaliteter de olika personerna hjälper dig att komma i kontakt med. Kanske finns det ett rum av stilla kärlek, ett rum av livlig kärlek, ett rum av vila, ett rum av lek, ett rum av sex... Bara lägg märke till hur berikad du blir av att bjuda in andra i ditt hjärta.
Sitt en stund och omfamna dig själv.
Känn hur rikt ditt hjärta är.
Känn att du är en del av en gemenskap som du, nästan när du vill, kan bjuda in fler i.
Ta emot några stilla andetag
och när du känner dig redo, öppna ögonen och möt dagen.

Vem ska du bjuda in i ditt hjärterum i dag?



Charlotte Rudenstam deltar i #blogg100 för tredje året i rad.
Hon är coachförfattare och föreläsare som vill bidra till att du älskar livet.
Hon har skrivit böcker som ”100 % Charlotte – Ta ditt inre ledarskap” och
I år väljer hon att bjuda på 100 meditationer om kärlek. Ibland som en text, ibland som en liten film, ibland på något annat sätt.

Related

meditation 4504209580794573137

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item