charlottecronquist

Fri fredag: En sexuellt frigjord kvinna är en (över)levare



Nyligen stötte jag på ett inlägg av Ev'Yan Whitney där hon går igenom 14 kvaliteter som kännetecknar en sexuellt frigjord kvinna.
Listan med kvaliteter inspirerar mig. Därför ska jag, under vinjetten Fri Fredag, presentera de 14 kvaliteterna på mitt sätt.



Hon är en överlevare. Hon vet den läkning som hon har genomgått är av avgörande betydelse för att hon blommar som sexuell varelse. Hon tar fullt ansvar för sin läkning och firar varje steg hon tar i den processen. Hon är snäll mot sig själv medan hon modigt fortsätter sin egen väg framåt.

Jag är ingen överlevare, jag är en levare. Det är ett ord jag själv skapade för några år sedan och som jag tycker tydligare beskriver min syn på livet. Väldigt många tycks leva sina liv som överlevare. Som att det handlar om att ta ännu en kanske tung dag på livets stig. Men om jag ser det som att jag är här för att leva fullt ut i alla dimensioner, då är jag en levare. 
För mig personligen var det tankeskiftet viktigt. Och det har i sig bidragit till läkning av en del gamla sår. 
När jag ser mig som levare och som 100%-are, när jag ser mig som en person som består av allt, ljuset och mörkret och allt där mittemellan, står jag stadigare på jorden. Och detta att känna allt som är jag, även det som är smärtsamt, bidrar till att jag mer känner livet i mig, mer känner energin som strömmar genom mig, mer känner kraften i mig.
Och detta, kära du, är inget annat än att jag har tillgång till min sexuella kraft, min sexuella energi och jag tillåter den att strömma genom mig. För mig är det sant att ju mer jag vågar vara där, ju mer jag vågar leva, desto fler möjligheter öppnar sig för mig ... och jag tillförs dessutom ännu mer livgivande energi.

Reflektionsfråga:
Är du en levare? Vad innebär det för dig?



Charlotte Rudenstam är coachförfattare och föreläsare som vill bidra till att du älskar livet. Hon skapar 100%-podden där du möter fantastiska människor som älskar livet. Författare till böcker som ”100 % Charlotte – Ta ditt inre ledarskap” och”Ingen skam i kroppen – frigör din sexuella kraft”.

Related

sexualitet 7668611793396966457

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item