charlottecronquist

100%-podden firar ett år: Var med och bygg poddens framtid



Wow, i ett år har jag drivit 100%-podden, helt i egen regi, helt på min fritid, och helt och hållet tack vare min vilja att ge och din vilja att ta emot, lyssna och ge feedback.


Tänk att jag i dag har en egen radiokanal, ett magasin på nätet och hundratals filmklipp. Och jag som inte ens är särskilt tekniskt intresserad.

Nu finns ungefär 50 avsnitt av 100%-podden och tillsammans kan vi bidra till att 100%-podden växlar upp och blir mer professionell.

Läs vidare för att få veta hur du kan bidra.


När jag startade 100%-podden i juni 2015 hade jag ingen aning om vad utfallet skulle bli. Skulle podden hitta sin publik? Hur många skulle lyssna?
100%-podden har fått fantastisk respons och jag är så glad över att det är flera tusen personer som lyssnar på varje avsnitt.
Det är det som gör att mitt hjärta verkligen sväller, både med tanke på dig som är med och lyssnar.
När jag startade podden hade jag en naiv uppfattning om vad som krävs för att skapa en podcast. Jag bara slängde mig ut i vattnet och simmade. Ganska snabbt insåg jag att det tog stora delar av min fritid att göra podden - och det har varit möjligt genom att jag har prioriterat podden och jobbat väldigt hårt. Du fattar, det är som att podden blivit ett av mina extraknäck.
Under det här året har jag lärt mig massor om att producera "radio" på webben och jag har byggt upp något jag vill dela av med till världen.
Det här året - poddens andra år - är mitt mål att kunna göra podden mer professionellt. Om alla lyssnare ger 1 dollar var per avsnitt skulle jag kunna leva enbart på att göra podden. Vilken fantastisk tanke!
Så nu har du chansen att, helt frivilligt, vara med och visa ditt stöd och hjälpa mig att ta det här projektet till nästa nivå.

Under det här första året har jag producerat nästan 50 avsnitt. Du har bland annat kunna möta Elisabeth Ohlson Wallin, Bob Hansson, Johan Ekenberg, Mia Lehndal, Baba Dez Nichols, Laurie Handlers, Gösta Tingström, Jenny Wenhammar och Raymond Ahlgren.

Här kan du prenumerera på podden.
Här kan du läsa om alla 100%-are - ett nytt avsnitt nästan varje vecka.
Jag fascineras av vilka spännande möten detta projekt ger mig ... och dig. Det är så härligt att välja att möta människor i närvaro och nyfiket lyssna på deras tankar om livet, kärleken och det som är viktigt för just den person som befinner sig nära min mikrofon.
Jag driver ännu projektet helt idéellt och jag min önskan är att vara uthållig. Det är därför jag nu öppnar för att dig att ge ditt  bidrag via Patreon.
Genom Patreon kan du välja att ge en valfri summa per avsnitt för att vara med och bygga 100%-podden. Ditt stöd kan innebära mer genomarbetade poddar, att podden utvecklas, överraskningar, kanske specialavsnitt tack vare impulser och förslag från lyssnare.

Konceptet är amerikanskt och tanken är att du blir en patron (en givare) som stödjer (pledge) en creator (kreatör) regelbundet. Du kan stödja hur många kreativa projekt som helst och de flesta just med modesta 1 dollar.

Gör så här:

· Gå in på min sida på patreon.
· Registrera dig som patron.
· Ange hur du vill ge ditt bidrag (via kreditkort och paypal).
· Ange vilken summa du vill avsätta per avsnitt.

Om du väljer att bidra med mer än 5 dollar per avsnitt får du, om du önskar, ett offentligt tack från mig.




Charlotte Cronqquist är kärlekskrigare
Love is the answer

Related

100% Charlotte 100%-podden 2357250085639046084

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item