charlottecronquist

Kärleksmeditation 10: Möt skammen







I veckans meditation om kärlek handlar det hör och häpna om skam.

Ett sätt att visa kärlek till dig är att du börjar möta sidor av dig som kan kännas jobbiga eller obehagliga.
Tanken är att meditation kan bidra till att du kan släppa skam eller helt enkelt stå ut med att du skäms ibland.


En av de saker som hämmar mest, i livet och sexualiteten, är skamkänslor. Att skämmas.

Rädslan för skammen kan vara så stor att vi försöker smita ifrån de känslorna och då är risken stor att skammen växer sig stor där bakom rädslan.

I den här meditationen ska du föreställa dig att du andas in skam… och sedan släpper det du skäms över i utandningen.






Kanske är det så att du behöver lyssna på den här meditationen flera gånger.
För skam kan sitta djupt.

Jag har skämts mycket genom mitt liv, till en början visste jag inte ens att jag skämdes. I dag är jag mer vän med skammen än tidigare och det hälsar på mig så gott som dagligen.
Om du gillade den här meditationen kan nästa steg vara att gå min webbkurs "Släpp skammen" ... som kan blir ett sätt för dig att förstå hur skam fungerar och börja få verktyg för att hantera dem.

I webbkursen "Ta makten" har du redan lite koll på vad skam är och där är fokuset mer att verkligen ta plats i ditt liv, känna hur härlig du är och dra till dig det du önskar i livet.


Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer

Related

meditation 707289774861606517

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item