charlottecronquist

Sexualitet: Börja dagen med att älska





Jag tänker på Christian Lumbana som i #100procentpodden berättar att han vinner sina morgnar.
Han gör det genom att meditera.
Jag gör det genom att älska.

Det är något speciellt med morgnar. Det är som att starta om livet en gång till. Kroppen och sinnet har fått vila och bokstavligt talat laddat om batterierna.
Vad möter då mig när jag kliver ut ur sömnen?
Nästan alltid vaknar jag i glädje. Jag vill ta emot den nya dagen. Både sinnet och kroppen är påkopplade. Jag är beredd att utforska den, möta den, leva den.
Ibland kan jag vara lite sömnig, men ändå finns det en glädje där.
Under många år var mina morgnar ensamma. Jag klev upp ur sängen, gick till mitt gröna meditationsrum och gjorde olika meditationer. Ibland var de enbart stilla. Andra gånger kunde jag, som en del i meditationen, göra ett litet youtubeklipp eller rita en teckning. Det var som att jag där, tillsammans med mig själv, och ibland tillsammans med något som är större än jag, vann min morgon.
Numera börjar mina morgnar med fysisk kärlek. Att älska är ett underbart sätt att vinna min morgon. Att känna hur kroppen vaknar till liv, börjar röra sig, andas, fyllas med energi och spritta av lust är så livsbejakande.
I denna intuitiva och impulsiva morgonritual ingår det stunder av hög energi och stunder av att slappna av. Det är som att hela jag fylls med energi och oxytocin som jag kan bära med mig genom dagen.
Hur vinner du dina morgnar?

Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer


PS: Nu har jag lämnat boken ”Lekfull tantra” till formgivaren. Förhoppningsvis kan jag hålla det första tryckta exemplaret i handen i oktober. Var med och bidra med startkapital till tryckningen genom att förhandsbeställa ditt exemplar. Du betalar minst 200 kr per ex du köper, genom att helt enkelt swisha pengar till 1234 76 22 09 och ange din adress och mejladress. Om inte alla uppgifter får plats, skicka ett mejl till mig – cronquist.charlotte (a) gmail.com  Du kan läsa mer om boken här. 
Sedan får du ditt signerade ex när den är tryckt.

Related

sexualitet 6306429917230001616

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item