charlottecronquist

Veckans tantratips 6: Se dig vänligt i spegeln



Vad brukar hända när du ser dig i spegeln?
Blir du självkritisk eller kärleksfull?
En väg till mer självkärlek är att se på dig själv med vänliga ögon.
Gör det gärna till en daglig rutin.
Egentligen räcker det med att säga det, men för säkerhets skull får du en övning på temat.

Tips! Se dig själv i spegeln

Du behöver en spegel som du kan se hela ditt ansikte i.
1. Ta några djupa andetag.
2. Titta på ditt ansikte i spegeln. Titta på alla detaljer i ditt ansikte och lägg märke till vilka tankar som kommer.
Tycker du att du är vacker? Lägger du märke till något du inte tycker om? Vad händer när du ser dig själv?
3. Fortsätt betrakta dig själv i fem minuter.
4. Slut ögonen en liten stund. Reflektera sedan på vad som hände när du tittade på dig själv. Betraktar du dig själv med värme eller kyla?
Är du omfamnande eller dömande?
Vad skulle hända om du tittar på dig själv med intentionen att se det vackra i dig?
Vad händer när du är stilla så länge och verkligen tittar – upptäcker du något nytt i ditt ansikte?

Om den här övningen känns utmanande eller jobbig, gör den fler gånger. Fortsätt, gärna varje morgon, tills du kan möta dig själv med ett leende som känns äkta.
Hur skulle livet kännas om du älskar den du ser i spegeln?




PS: Du hittar den här övningen och många andra i min grundbok i tantra: "Lekfull tantra - din väg till att njuta av livet. Om du köper den direkt av mig skriver jag en kärlekshälsning till dig. Köp den via min hemsida eller genom att swisha 315:- till 1234 76 22 09 - ange LT och din postadress, så jag kan skicka boken till dig. 

Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer


Related

tantratips 6870911953239715787

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Jag ser det vackra. Tittade så sent som igår (eller var det i lördags?) i spegeln när jag skulle knoppa in, tittar på begynnande rynkor, de gråa håren som kommer allt fler, och gläds. Nyfiket. Åt att jag är stadd i förändring - vilket är spännande. 😎

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item