charlottecronquist

Ny upplaga av Lekfull tantra är på g....

 




Det finns saker som jag inte är så bra på. Som att rita. Därför har jag emellanåt utmanat mig själv, genom att visa mina enkla teckningar offentligt.

När jag skrev första upplagan av Lekfull tantra, frågade jag min dotter om hon ville illustrera. Hon tackade nej med en inbjudan: "Mamma, du kan ju rita själv, det är flera som gillar dina teckningar."

Så jag ritade själv. Enkla naiva teckningar. Ofta hade jag lite bråttom. En del av bilderna i första upplagan skäms jag lite för. Men jag tänkte att det är bra att visa upp något som var "tillräckligt bra", utan att vara perfekt. Jag har nog strävat lite för mycket i livet efter att vara en duktig flicka.

Den här hösten fick jag idén att rita en teckning om dagen i hundra dagar. Det har jag snart gjort! Och ur mig kom alla möjliga teckningar. Jag har också tränat på tålamod endel. Ritat lite långsammare. Låtit mig inspireras av foton, föremål och andra teckningar. Och så småningom började jag inse att jag höll på med andra upplagan av Lekfull tantra!

Det är verkligen spännande att se hur en idé föder en annan och resulterar i något tredje. När jag gjorde första upplagan av boken kändes det som en kul utmaning att använda en bild av mig på omslaget, med naken överkropp, men där bröstvårtorna täcktes av text. Trots detta ledde publiceringen av bokens omslag i sociala medier att jag blev avstängd från Facebook. Det var verkligen en missräkning. Jag tyckte ju att jag varit en duktig flicka och följt de regler som gäller.

Så därför ville jag göra ett annat omslag, något som inte riskerade att hamna i kylan utanför de sociala medierna. Jag testade lite olika varianter, innan min dotter sa: "Du kan ju använda dina teckningar på omslaget".

Efter ett tag blev jag tänd på idén. Det du ser är det preliminära omslaget till nya boken. Och jag hoppas att det ska locka många att köpa boken! Dessutom har den här upplagan uppåt trettio nya teckningar! 

Just nu går jag igenom korrekturet till nya upplagan och i helgen bör omslaget vara klart. Det innebär att materialet kan skickas till tryckeriet före jul och förhoppningsvis får vi en pall med böcker före januari månads utgång.

Du får jättegärna förhandsköpa ditt exemplar redan nu! Du betalar 300 kr och det inkluderar både frakt och en personlig hälsning från mig. Swisha till 1234 76 22 09 och ange din postadress (och gärna också din e-postadress), så skickar jag boken när den är klar. Givetvis kan du köpa den - och den nuvarande upplagan - på min hemsida också. 

Det kanske blir en av dina bästa försenade julklappar.


Charlotte Cronquist är kärlekskrigare

Love is the answer


Related

tantra 5339077407824430059

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item