charlottecronquist

Lekfull tantra: Tillåter du dina känslor att flöda?

 




Länge var jag rädd att känna ilska. Jag hade föreställningen att om jag verkligen blev arg, så skulle jag börja slå sönder saker, jag skulle aldrig sluta vara arg, jag skulle bli en fara för mig själv och min omgivning.

Och den tanken var ju verkligen överdriven och ledde till att jag i årtionden trycke ner min ilska. När jag senare låtit den sippra fram har det visat sig att den inte alls är så farlig. Det är okej att vara arg ibland. Eller ledsen. Eller något annat.

Jag skapar rum där dina känslor är tillåtna, där du inte behöver skämmas över dem. Tänk om du kan möta dina känslor med nyfikenhet ibland? Vad vill den här ledsenheten säga mig? Varför väcktes min glädje? Och hur kommer det sig att jag plötsligt är topp tunnor rasande?
Så kom till mina kurser - eller bli coachad - och låt känslorna finnas med - utan att drunkna i dem. 

Vi lever i ett samhälle där det fortfarande är locket på när det gäller många känslor.
Det är som att vi ska hålla oss lugna och på mattan. Inte ställa till med för mycket.
Så vi kan vara rädda för att visa våra känslor, för att inte få bannor.
Men det är också vanligt att vi är rädda för känslorna som finns inom oss. Rädd för att vara rädda, arga, hatiska, sura, trötta eller kåta.
Men vad skulle hända om du tillåter dina känslor? Det talar jag om i den här filmen.



Charlotte Cronquist är kärlekskrigare
Love is the answer

2022 Höstens kurser och workshoppar med Lekfull tantra - samtliga i Stockholm:


Det är bra att träna tantra, både med sig själv och med andra. När du tränar tantra i grupp är chansen stor att du lär dig snabbare - det som ofta sker är att du blir inspirerad av andra och lär dig av deras erfarenheter. Det är ett av skälen till att jag, på mina helgkurser, har med moment där du får dela dina erfarenheter - och göra det med någon som verkligen lyssnar. Det kan både kännas skönt, ovant och magiskt.

Nästa helgkurs med Lekfull tantra sker helgen 8-9 oktober 2022 i Stockholm. Två hela dagar med en massa lekfull tantraträning. Du kan läsa mer om helgkursen här.

Lekfulla tantrakvällar. Med start den 29 september, och varannan torsdag, har du en möjlighet att vara med på tantrakvällar med olika teman. Köp plats på en kväll, eller på alla, vad som passar dig. Här kan du läsa mer om tantrakvällarna.

Nästa parkurs med Lekfull tantra sker helgen 28-30 oktober, en helg som kan innebära en kärleksboost för dig och din partner. Här kan du läsa mer om parkursen. 

Tillhör du förresten pantrarna? Fredag den 7 oktober ordnar jag en kväll med pantertantra - för oss som passerat 50. Här kan du läsa mer om pantertantra.

Related

tantratips 2390953327178850297

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item