charlottecronquist

Tribe of many colors.

Häromveckan blev jag blixtförälskad. Jag mötte Little Grandmother . Det räckte med ett möte på Youtube, som snart hade blivit tio. Jag h...





Häromveckan blev jag blixtförälskad.
Jag mötte Little Grandmother.
Det räckte med ett möte på Youtube, som snart hade blivit tio.
Jag hade svårt att få nog.


I början av sommaren fick jag flera mejl om att Little Grandmother skulle besöka Köpenhamn och jag uppmanades att komma. Jag läste och noterade det, men reagerade inte. Vad hade Little Grandmother med mig att göra? Men det kom tillräckligt många påminnelser för att jag skulle komma ihåg namnet.
Lite senare ser jag att hon ska komma till Ängsbackas No Mind-festival. Jag noterar det också.
När jag senare kommer till Sexsibility-festivalen på Skeppsudden säger en av mina vänner att hon varit med om en fantastisk ceremoni med Little Grandmother, då en diamant sattes ner i marken. Min vän var lyrisk och återigen påmindes jag om att Little Grandmother nog är något jag borde titta närmare på.
Från ceremonin på Ängsbacka, bilden lånat från Little grandmothers facebooksida.
Nu är det andra hälften av juli. Ännu en vän säger till mig att hon ägnat flera timmar åt att lyssna på Little Grandmother på YouTube och att jag bara måste lyssna på henne. Nu börjar det bli alldeles uppenbart att jag inte bara ska notera att Little Grandmother finns, utan också börja agera.
Någon eller några till börjar tala om Little Grandmother på Facebook. Det ligger en länk till ett YouTube och få dår jag impulsen att klicka på länken. Äntligen har polletten trillat ner. Jag börjar lyssna på henne och tittar fascinerat på denna kvinna i 35-årsåldern som förmedlar budskap om att vi behöver vara med och bidra till att rädda Morder Jord och att hon ska åka till Ängsbacka och begrava en uråldrig diamant som en av de handlingar som ska hjälpa till att bevara vår jord. Jag klickade vidare och såg denna fredag eftermiddag 12 klipp med henne (gratis Youbube-klipp får vara högst tio minuter). Hon berättade om The Tribe of many colors och om vår uppgift att bidra till att jordens fortlevnad just för att vi är människor och att detta arbete är bortom färg, kultur eller religion.
Jag blir så klart förälskad. Jag är så glad att sitta där och lyssna på något hon säger i Santa Fé i våras om något som händer runt om precis just nu. Hon menar (bland mycket annat) att vi som lever nu är starka människor, eftersom vi lever i den här tiden då jorden är så illa ut. Budskapet är att vi kan och skapa göra något. Här finns både hoppet och ansvaret på en och samma gång.
Så kommer jag till Mundekulla och möter Kailash Kokopellis soundhealing för andra gången. Och han talar också om The Tribe of Many colors och att vi, genom att delta i den här soundhealing-ceremonin, är med och bidrar till att ge Moder Jord en framtid.
Jag kan inte tro att det är slumpen som för dessa människor i min väg. Little Grandmother lär komma åter till Danmark i slutet av året. Det är kanske då jag ska träffa henne i verkliga livet.
Jag känner mig som en del av den där stammen. Jag vill ge mitt bidrag.

Related

Tribe of many colors 7266872196491834801

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item