charlottecronquist

Vilken är DIN uppgift?

Under helgen, när vi har lett våra workshoppar om skam i Stockholm känns det som att detta är en av mina viktiga uppgifter i livet. Att b...



Under helgen, när vi har lett våra workshoppar om skam i Stockholm känns det som att detta är en av mina viktiga uppgifter i livet.
Att bidra till att människor känner mer kärlek till sig själva och därmed kan våga älska andra.
Vilken är din uppgift?


Då och då känner jag mig otålig. Alexander och jag vill ju välta världen. Jag önskar att vi inte var små atoller i den stora oceanen, utan att det vore tvärtom… att de som styrs av rädsla var de små atollerna.
Det är så underbart att vara i de rum där människor släpper på masker och se på mönster, där de blir mer sårbara inför varandra, när de vågar lite mer, där de ser att det går att möta rädslan och blir mer autentiska.


Då känner jag sådan tacksamhet till mig, till oss, till livet och till de människor som är med och delar de här rummen med oss.


Det är som att hjärtat sväller och tar in de där människorna. Och jag har plats för massor av mer kärlek.


Efteråt sitter vi och tar en drink på en hotellbar centralt i Stockholm. Jag betraktar människorna runt mig. Det är hur många människor som helst. De är på väg att checka in, på väg att ta en drink, har kassarna fyllda med nyinköpta prylor, de samlas för att äta något tillsammans… eller vad det nu är. Och jag slås av att de är så många och vi som (åtminstone ganska ofta) vågar vara autenstiska är så få.


Jag inser att det här jobbet kommer att ta tid och jag är glad för varje människa som väljer sig själv… väljer kärleken… närvaron…


Vi fortsätter vår turné. Den 19 februari är vi i Göteborg, den 9 april i Gävle, den 14 maj i Stockhholm – och med en sexsibilityworkshop som den i fredags den 13 maj. I mars har vi en workshop i Malmö, just nu har jag inte datumet i huvudet.
Välkommen till dig själv, till kärleken… och du: Vilken är din uppgift?

Related

workshop 6472863321075976115

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item