charlottecronquist

Trötthet. (Laddar inför sexsibilitykvällen och FB-mingel)

Min låtare tjuter och jag vaknar. Men jag stiger inte ur sängen. Jag ligger kvar och känner tröttheten i kroppen, tröttheten i huvudet, d...



Min låtare tjuter och jag vaknar.
Men jag stiger inte ur sängen.
Jag ligger kvar och känner tröttheten i kroppen, tröttheten i huvudet, det är som att hela jag är ett moln av trötthet.
Så jag pillar lite med smarttelefonen. Ett ord i wordfeud, ett par tweets, några gilla på Facebook.
Och jag ber faktiskt om hjälp.


Denna morgon tittar jag ut, det är så mycket höst, även om det bara är fåtaliga gula löv bland det gröna. Skyarna är tunga, asfalten våt efter nattregn. Mina ögon är svullna och jag önskar att jag kunde stanna kvar i sängvärmen.
Efter en halvtimme går jag äntligen upp, på någons inrådan gör jag en grön smothie. Ruccola, morot, apelsin - smakar nyttigt kan jag säga. Och jag ser att klockan säger att jag är bortom mitt eget tidsschema. En inre röst säger till mig att jag är för trött för att meditera och att jag inte har tid för det.
Jag går in i mitt gröna meditationsrum. Jag väljer att meditera, någon kortare än vanligt, men jag gör det. Jag går emot mitt eget motstånd. Jag har ont i kroppen när jag sätter mig ner och tänker att det är fan vad allt ska vara avigt idag. Men jag sätter mig ändå, sträcker ut ryggen och tillåter energin att strömma genom mig. Och tio minuter senare känner jag mig piggare än innan … och jag vet med mig att jag verkligen inte ska hoppa över meditationen motiga morgnar, för då fortsätter lätt motigheten dagen igenom.
Nu är jag inte lika trött. Jag kan inte påstå att jag sprudlar heller. Men nu finns det i alla fall en del energi i kroppen... och jag tänker mig att jag på söndag ska kunna ta mig till havet och promenera... för på senaste tiden har jag känt en dragning till naturen, och att den faktiskt bidrar till att läka mig.
I dag är en dag då jag behöver energi. Jag ska stå på Facebook Malmös lunchmingel och sälja mina böcker och berätta om mina kvinnokvällar, min gudinnecirkel och om sexsibilitykvällen i kväll, som jag hoppas att många kommer till.
Och så i kväll kommer jag att vara ett energiknippe som leder sexsibilitykvällen tillsammans med Alexander. Och det får vara okej att jag då och då under dagen haltar till lite, om det är så det blir. Jag behöver vara snäll mot mig själv. Inte kräva att jag är på topp hela tiden.
Så jag tackar mig själv för att jag tog de där tio minuterna i tystnad tillsammans med mig själv och min andning.

Related

livet 4283245001785476315

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item