charlottecronquist

2.0 blir något helt annat.

Jag är inne i en period av skrivflöde. Strukturerat ordflöde - hur paradoxalt det än kan låta. Jag jobbar med en stor text... och knådar ...



Jag är inne i en period av skrivflöde.
Strukturerat ordflöde - hur paradoxalt det än kan låta.
Jag jobbar med en stor text... och knådar om den... och inser att den inte alls kommer att bli vad jag trodde.
Utan något väldigt annorlunda. Boken 2.0.

Det är lite svårt att följa mitt eget tankeflöde. Jag sitter och mediterar och det kommer nya ord, jag cyklar och får idéer, jag simmar och får fler idéer, jag duschar och de blir fler. Jag drömmer och får bilder av 2.0. 


Allt lyckas jag inte fånga upp, det är som att en del av det glider mellan händerna. Men det gör inte så mycket. Jag lyckas säkert fånga det jag behöver. Så framför mej har jag en hög med lappar... det som en gång var en bok... Alltså jag har klippt den i små bitar och sedan sorterat om... och upptäcker... ja men... detta ska in, detta ska bort, detta ska...
och så,utan att jag är riktigt medveten om det har projektet bytt skepnad. 


Och trots att det är jag som gör jobbet, så står jag nästan som förvånad vid sidan av och tillåter det att ske. Det finns något så Wow! över att tillåta den här kreativa processen.
Jag börjar se bilden av 2.0 och efter den följer i tät följd 3.0... jag anar det redan, även om det fortfarande är lite höljt i dimma.


I början av året hade jag en känsla av att vara i ett mellanrum. Jag såg att något ska vara klart i maj, men jag visste inte hur jag skulle ta mej dit.


Nu inser jag vilket rum jag klivit in i: Arbetsrummet. Jag skapar timmar i sträck. Skapar, skapar, skapar... och tillåter den inre rösten att guida mej.





Och då och då gör jag små utrop: Aha, på det viset, jasså...
Det är som att jag på en och samma gång skapar en struktur och samtidigt tillåter flödet att finnas där. Som att ha flöde med en intention, med en riktning.
Jag skriver väldigt mycket på inspiration... som denna bloggen som i huvudsak är frukter av just det. Inspiration. Men 2.0-projektet blir alltså något mer. Så spännande.
Och när det har tagit mer tydlig form ska jag berätta för världen vad i hela friden jag talar om.

Och så en fråga till dej: På vilket sätt kan struktur stödja dej och din utveckling?

Jag delar i bloggutmaningen #blogg100. Detta är dag 39.

Related

struktur 6292387196065871695

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item