charlottecronquist

Äntligen börjar vårt perspektiv synas i medier. "Kärleksfestival står utan lokaler".

Föga anade jag hur mycket Joyride mitt eget liv skulle innehålla denna sommar. I dag har både Alexander och jag blivit intervjuade om...

Föga anade jag hur mycket Joyride mitt eget liv skulle innehålla denna sommar.



I dag har både Alexander och jag blivit intervjuade om att The JoyRide Experience, den kärleksfestival vi ska arrangera 9-14 augusti, för tillfället är "hemlös".
Det känns bra att båda tidningarna väljer att tala om kärleksfestivalen.
Vi jobbar allt vi kan för att få till en bra lösning.
På fredag har Alexander ett avgörande möte med politiker och verksamhetsledning.
Jag hoppas givetvis att kärleken den här gången får ta större plats än rädslan och
att vi äntligen kan säga: Välkommen till The JoyRide Experience. 
Vi återkommer så snart vi vet mer.

Rubriken i Sydsvenskan blev: Kärleksfestival står utan lokaler.
Expressens variant blev: Kärleksfestival portad från barnkoloni.
Den lokala nättidningen utgivet.se väljer denna rubrik: Ödesdag för ratad festival.

Nu kanske världen utanför de rum som vi och andra skapar långsamt kan börja ana vilket viktigt arbete vi gör för att skapa mer kärlek. Det känns bra att frågorna tas fram på nyhetsplats i mainstream-medier, tycker jag.


Det är också intressant att läsa de stödjande kommentarer vi fått på Facebook efter att vi lagt ut länkarna på våra Facebooksidor.

Några exempel:

Suck så tramsigt... Har vi inte kommit längre? Har folk så svårt att skilja det seriösa perspektivet från det flåsiga? Det ni gör är inte riktigt min grej men all cred för ATT ni gör det och till alla som deltar. Om det var så känsligt borde de tackat nej från början. Om det blivit en het potatis nu så borde de ju kollat upp vem som är arrangör innan de agerar. Så oseriöst. 

Inte klokt!!! Vad okunniga o trögtänkta o rädda folk är. Detta var ju bästa festivalen ever. 

Håller ALLA tummarna för att ni hittar nytt ställe. 

Tänker så mycket på er! 

Silken missuppfattning o förutfattade och snäva uppfattningar. Håller alla tummar att ni hittar ny lokal i tid. 

Känns som det är lättare att arrangera vapenmässor i Sverige än kärleksfestivaler.....frigjordheten från SEXtiotalet är en illustion...mörker råder delvis i den preussiska kultursfären. 

De som skrev kontrakt med er verkar inte skött saken rätt och brutit ert avtal. Joyride får stöd och blir uppmärksammat. Men också betydelsen och innebörden av en kärleksfestival. Som en bearbetning och utredning av förvirrade begrepp och rädslor som finns I samhället. Heja Charlotte och Alexander! Vilket fint arbete ni gör och får många runtomkring att fundera just nu! Min erfarenhet säger att ofta när något går till synes förlorat är det en väg till mer. Kanske för fler än man först trott. Ber att Joyride festivalen SNARAST ska få en ny och ännu bättre plats för alla deltagande!!! Kram!!! 

 Äntligen har de döpt om sexfestival till kärleksfestival på Expressen!


Vi är djupt tacksamma för allt stöd vi - och i praktiken kärleken - får just nu.
Du kan konkret bidra på ett enkelt sätt, genom att visa att du stödjer oss i ett event på Facebook. Genom att klicka " jag kommer" så säger du bara: Jag stödjer kärleksfestivalen The JoyRide Experience och rätten att vara jag. Vi är tacksamma för varje liten röst. Det är så värdefullt! 



Du som nu läser det första inlägget om The JoyRide Experience får en rad länkar:

Här finns många inlägg som beskriver innehåll och workshopledare.
Här finns ett inlägg om kärleksfestivalen.
Här är det första inlägget jag skrev efter det att jag hade fått veta att uthyraren hade annullerat kontraktet.
Här är inlägget där vi berättar mer i klartext om vad som har hänt.
Här är Ingela Steij Stålbrands text om dubbelmoral från Malmö stads sida.

Related

the Joyride 5319191214622757213

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item