charlottecronquist

Mörkermän: Gubbajävlar, när ska de få nog?

Jag läser i Sydsvenskan att det finns uppfinningsrika människor.  I flera länder är det kutym att kvinnor ska vara oskulder när de gifter s...

Jag läser i Sydsvenskan att det finns uppfinningsrika människor. 
I flera länder är det kutym att kvinnor ska vara oskulder när de gifter sig. 
Om det tycker jag inte. 
Om det tycker jag verkligen inte. 
Det är bevis på ett oerhört gammaldags och kvinnofientligt tänkande. 
Det visar på en oerhörd rädsla för kvinnors sexualitet. 
Det visar att det finns många män på vår jord som vill tjudra kvinnors sexualitet.
Jag kallar dem mörkermän.


Vore jag nu en ung sexintresserad kvinna som tillhör en sådan kultur, 

så skulle jag bli glad över att någon i Kina kommit på den fiffiga idén 
med ett låtsas-att-jag-fortfarande-är-oskuld-kit
Alltså ett kit som till en billig penning, 
runt hundringen sägs det, 
kan få blod att rinna och ge en känsla av att jag fortfarande har , 
det som felaktigt brukar kallas, mödomshinna kvar. 
Så genialt enkelt. 
Så kan de producera det som förväntas av dem; de kan visa upp blodiga lakan på bröllopsnatten. 
Alla blir nöjda. Typ.

Som det är nu tvingas somliga kvinnor 

som har ett aktivt sexliv före äktenskapet att genomgå en operation som "återställer" mödomshinnan. 
Jag håller med Ann-Charlotte Marteus på Expressens ledarsida om att det kan vara den minst dåliga lösningen. 
(Det finns de som tycker att svensk sjukvård inte borde utföra den sortens operationer. Men räddar det liv, så är jag verkligen för just det.)

Så jag läser i Sydsvenskan att det finns de som verkligen gått i taket över det fiffiga reparationskitet. 

 En professor i Egypten vill införa dödsstraff för kvinnor som köper det. 
Det räcker inte med att sucka. 
Det funkar inte att känna sig uppgiven. 
När ska gubbarna börja fatta att kvinnors sexualitet också är viktig? 
När ska gubbar sluta tänka att de själva kan vara ute och knulla runt, 
medan den tilltänkta bruden sitter hemma och väntar på bröllopsnatten? 
Det är sååå 1800-talet. 
Jag menar att var och en har rätt och ska få ta ansvar för sin egen sexualitet. 
Vad än gubbarna tänker.

Låt oss göra en tankelek. 

Tänk om det vore tvärtom. 
Att tjejer och kvinnor var ute och raggade och tillfredsställde sig sexuellt medan männen vackert fick sitta hemma och vänta till bröllopet. 
Antagligen tycker du att tanken är absurd. 
Men varför inte? 
Varför ska vi stillatigande acceptera män (och en del kvinnor) 
som tillåts fortsätta förtrycka kvinnors sexualitet.

Shit, vad mycket skam de har i kroppen.

Related

sexualitet 437496493099383735

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item