charlottecronquist

Våra kurskamrater del 4: Ingrid Frideborgsdotter

Ingrid Frideborgsdotter är sexsibilitycoachgruppens qigongmästarinna. Varje morgon under vår träning följer en trogen skara med Ingrid til...


Ingrid Frideborgsdotter är sexsibilitycoachgruppens qigongmästarinna. Varje morgon under vår träning följer en trogen skara med Ingrid till Bråvikens strand för att inleda dagen med ett stilla qigongpass.

Så här beskriver Ingrid sig själv:
Ingrid Frideborgsdotter började sin qigongbana på Luna Taiji Qigong 2001, där hon efter några år utbildade sig till qigonginstruktör för Carlos Luna. Sedan gick hon en treårig utbildning till qigonglärare på Qigong Akademien. Hon är diplomerad akupressör vid Axelsons Gymnastiska Institut i Stockholm och certifierad akupressör av Akupressurförbundet. Hon är nu tillbaka som qigonglärare för Luna Taiji Qigong.



Hon älskar qigong. Den har gett henne frid och hjälpt henne tillbaka till livet efter en tuff tid med post traumatisk stress efter en trafikolycka.


I träningen med grupper har Ingrid målsättningen att sprida kärleksfull trygghet och närvaro. Att hjälpa människor slå om från stress till lugn och hitta sin inre frid. Qigong är hoppfullt - det finns hjälp att få, även för dem som den vanliga sjukvården inte kan hjälpa.

Mitt livselixir

"Qigong är mitt livseleixir, qigong var min räddning i livet. Bort från dödsskräck, ångest, oro och mörker. Till ljus, hopp och återerövrande av min kropp. Jag har blivit smidig, känner mig som en panter när jag rör mig, njuter av varje andetag. Njuter, njuter, njuter. Av kroppen, solens strålar mot ansiktet, gråheten i november och leendet som drar över min dotters ansikte. Njuter av sonens skrovliga målbrottsröst i gryningen när han säger god morgon.

Njutning, närvaro i nuet. Upplevelse av känslorna, starka, svaga, nyanser och ljud. Allt så mycket tydligare, nyansrikare och mer utmanande. Jag lever livet levande med huvudet högt och tryggheten har landat i mig själv. Det spännande händer inuti och i närhet av mina nära och kära. Jag behöver inte söka utmanande, intressanta platser långt, långt bort. Livet är spännande och lustfyllt precis här, precis nu. Hela tiden."



Ingrid erbjuder bland annat qigongkurser. Numer erbjuder hon också gudinnecirklar för personer som vill bli multiorgasmiska.

Related

vivavagina 6400486408282639158

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item