charlottecronquist

Brukar du se Sex and the city? Då har du troligen en sexleksak!

Det där är en rubrik som passar en kvällstidning bättre än min blogg, särskilt som den är något hårdragen. Jag ska strax förklara koppling...



Det där är en rubrik som passar en kvällstidning bättre än min blogg, särskilt som den är något hårdragen. Jag ska strax förklara kopplingen mellan den amerikanska teveserien och sexleksaker.
Telegraphs söndagsbilaga Stella är rätt ambitiös när det gäller att skriva om relationer. Du som följer min blogg har nog lagt märke till att jag hittar guldkorn där.
Lagom till Alla hjärtans dag hade de genomfört årets sexundersökning där knappt 2000 engelsmän (varför heter det inte engelskvinnor?) deltog. Jag ska redovisa några fakta ur den.
Vad säger du om detta?


27 procent av männen menade att människan inte är gjord för att vara monogam, mot bara 14 procent av kvinnorna. (Ursäkt för att ha sex vid sidan av?)
13 procent av männen hade betalt för sex. Inga kvinnor. (Vi kanske är bättre på att dra en slipsten?)
28 procent av männen tänkte på sex minst en gång i timmen, medan bara 4 procent av kvinnorna gjorde det. (Här är jag ingen särskild kommentar)
37 procent av kvinnorna ägde en sexleksak. Av dem som tittar på Sex and the city är det 44 procent (Detta är förklaringen till min rubrik).
Gifta par hade i snitt sex nio gånger i månaden. (Ungefär hälften hade sex mellan 6-20 gånger.) Några få procent verkade aldrig ha sex.
En tredjedel av kvinnorna hade alltid orgasm när de har sex och ungefär lika många då och då. (Det går på rätt håll!)
Och hela två tredjedelar av dem var nöjda med sitt sexliv.


Related

undersökning 6564181503808163800

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Hur många procent av männen hade alltid orgasm när de har sex?

    SvaraRadera
  2. Följ länken. Det framgick inte. Det kanske är underförstått att de alltid får det?

    SvaraRadera
  3. Följ länken. Det framgick inte. Det kanske är underförstått att de alltid får det?

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item