charlottecronquist

Off topic: Tips för dej som söker jobb

Jag säger bara det. Jag gillar teamwork. Häromveckan var alla mina tre barn hemma i samband med Stellas skolavslutning. Maja , nyss hemko...



Jag säger bara det. Jag gillar teamwork. Häromveckan var alla mina tre barn hemma i samband med Stellas skolavslutning.
Maja, nyss hemkommen från Kina, saknade sommarjobb. Hon skulle söka ett jobb hos Pizza Online och tänkte att det hängde på hur hon skrev sin ansökan. Jobbet var att jobba som grafiker där.
-Gör ansökan som en pizzameny, sa Albert.
Maja tände på idén. Hon knepade och knåpade i (gissar jag) inDesign och Photoshop.
Du ser resultatet här.
Två timmar efter att hon skickat mejlet med ansökan blev hon kallad till intervju.
Och hon fick så klart jobbet.
– De berättade att min ansökan blev veckans snackis där.
Nu har Maja jobbat sin första vecka på online pizza. Hon trivs alldeles utmärkt.

Related

söka jobb 2869783723433669373

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item