charlottecronquist

Lördagsövning: Sovra bland alla måsten

Jag är en sådan där människa som sällan är riktigt nöjd med mig själv. En presterare. Men med hjälp av bland annat meditation lär jag mig e...


Jag är en sådan där människa som sällan är riktigt nöjd med mig själv.
En presterare.
Men med hjälp av bland annat meditation lär jag mig efter hand att sovra bland alla "måsten".
Den här övningen kan vara bra för att locka fram den sköna latmasken i dig.
(Övningen gäller dock inte Alexander ;), han är född med en manana-inställning...
Detta är övningen:
Innan du göt något, ställ dig följande tre frågor:
  • Måste det göras?
  • Måste det göras av mig?
  • Måste det göras just nu?

Övningen är tagen ur Alexanders och min gemensamma bok Bättre relationer på jobbet. Och det finns många skäl, förutom denna lilla övning, att läsa den.

Related

lördagsövning 1254846646884096694

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item