charlottecronquist

Lördagsövning: Titta!

Det här är en enkel övning som handlar om att se och känna kärlek. Den kan du göra både ensam och tillsammans med någon. Vik åtminstone fe...



Det här är en enkel övning som handlar om att se och känna kärlek.
Den kan du göra både ensam och tillsammans med någon.
Vik åtminstone fem minuter åt titta övningen.

Om du är ensam:
Sätt dig bekvämt framför en spegel som du kan se hela ditt ansikte i.
Titta nyfiket och med kärlek i blicken på dig själv.
Känn kärleken.
Känn allt du gillar hos dig själv.
Sitt så i fem minuter.
Tacka dig själv.

Om ni är ett par:
Sitt mitt emot varandra och titta på varandra.
Minns allt som gjorde att du blev förälskad i din partner.
Titta på din partner med all din kärlek.
Se allt det vackra hos honom eller henne.
Sitt så i minst fem minuter.
Tacka varandra.

Related

vacker 173465132525140077

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Bra övning! Idag hamnade jag dock i att "prata" allvar med mig själv, det var bra att titta på mig själv när jag funderar på vad jag vill ändra på....ska göra om den om ett tag igen.

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item