charlottecronquist

Lördagövning: Vilka mirakel kan din sanning skapa?

Jag har tidigare skrivit om paret Hendricks som jobbar med medvetna relationer och att jag följer dem på Facebook- vilket de uppmanar alla ...


Jag har tidigare skrivit om paret Hendricks som jobbar med medvetna relationer och att jag följer dem på Facebook- vilket de uppmanar alla att göra på sin hemsida.
Och en av de saker de säger är att det inte alltid behöver ta lång tid eller vara svårt att skapa en förändring.
Du kan välja att först titta på klippet, det är bara tre minuter långt.
Och sedan kan du göra övningen.
Här handlar det om att ta tag i något som skaver, något som inte känns bra.
Just den här berättelsen handlar om en kvinna som fick sin första orgasm på sju år.


1. Du har ett problem i din kärleksrelation. Det kan vara vad som helst.
2. Gå tillbaka i tiden till då problemet uppstod. Vad var det som hände? På vilket sätt var din partner inblandad?
3. Berätta för din partner om vad som hände då.
4. Notera förändringen hos dig själv och din partner.


Nu säger jag inte att det är möjligt för dig (eller för mig). Men jag tycker att det ligger något i att titta på orsaken till att något fungerar dåligt och hitta svaret där.
I det här fallet handlade det om att säga som det är. Vad skulle sanning kunna bidra med i din relation? skulle den kunna skapa mirakel?
Och vad är det som hindrar dig från att säga sanningen... om det nu är så? 
Pröva att säga som det är... och se vad som händer.
Släpp kontrollen. Försök att se det som något spännande, istället för något läskigt.
Och du, jag vet att det är lättare sagt än gjort. Jag vet verkligen det.









Related

skavsår 747931677886892348

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item