charlottecronquist

Alexander och jag intervjuas i HD.

I går var Alexander och jag med i Helsingborgs dagblad . Vi talade om våra roller som sexsibilitycoacher, om workshoppar och om att inte h...



I går var Alexander och jag med i Helsingborgs dagblad.
Vi talade om våra roller som sexsibilitycoacher, om workshoppar och om att inte ha skam i kroppen.
Och det blev så himla bra!

Jag har ju ägnat stora delar av mitt yrkesliv åt att intervjua andra. De senaste tio åren har jag själv börjat bli intervjuad, i allt större omfattning.
Dessutom har jag lett kurser för människor som ogillar, är skeptiska till eller är rädda för journalister sedan 1990-talets slut.
Så jag har så att säga befunnit mig på båda sidor, åtskilliga gånger.
Det jag har slagits av är att det finns en bild av journalister som ettriga, dåligt pålästa, irriterande, rent av oförskämda… men också nyttiga, kunniga och intresserade.
När jag har blivit intervjuad har jag faktiskt alltid mött sjysta journalister. De har varit engagerade, intresserade och nyfikna. Och jag (och Alexander) är ju rätt tacksamma intervjuobjekt eftersom vi är lättpratade och dessutom kan leverera.
Ibland känns det extra roligt och bra, när orden verkligen känns som mina (eller våra), när journalisten inte behövt kompromissa. Precis så kändes det med artikeln i HD i går. Cecilia Franck hade verkligen fattat grejen och det känns verkligen roligt att få berätta om det vi brinner för på det här viset.
För jag tycker verkligen att det är viktigt att vi får leva vår potential, vår passion och vår lust. Och jag talar gärna hur många gånger som helst om det.
Och just i dag är jag extra glad över de fina bilderna. Vi såg fina ut där i HD.
Glad söndag på dig!
Och du, redan 19 mars har du möjlighet att träffa oss i Malmö, då det är dags för nästa workshop på temat ”Ingen skam i kroppen”.

Related

sexsibilitycoach 2049840844700983364

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Jenny Stjarnstoff Linderoth27 februari 2011 kl. 13:23

    Och så är ni välkomna hit den 15 mars för att skapa en "Lustfylld kväll"!
    Jag ser fram emot kvällen!
    Så ni som bor i närheten av Munka Ljungby/Ängelholm kolla mer info på www.stjarnstoff-fengshu.se

    Hjärtans Välkomna!

    Jenny Stjärnstoff Linderoth

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item