charlottecronquist

Skänk lite romantik... inför hjärtedagen.

Du kanske tycker att Alla hjärtans dag är ett kommersiellt jippo? Strunta i det och ta chansen att vara lite romantisk. Hur vill du fira r...



Du kanske tycker att Alla hjärtans dag är ett kommersiellt jippo?
Strunta i det och ta chansen att vara lite romantisk.
Hur vill du fira romantiken? Nu har du chansen att göra ett aktivt val.

När jag ska skriva den här texten om romantik kommer jag att tänka på den gamla storfilmen ”Borta med vinden”. Jag ser för mig Vivien Leigh som Scarlett O’Hara och Clark Gable som Rhett Butler. Jag ser bådas hängivenhet – även om den inte är för varandra. Jag ser två starka, envisa människor. Och jag ser en massa skönhet, både hos honom och hos henne.
Romantiskt, kan du fråga dig? De får ju inte varandra i grunden? De missar chansen? De lever och älskar tillsammans och hon tror större delen att det är något annat hon vill ha? Hon är förälskad i en dimma, i en chimär och lyckas inte vara i verkligheten.

Och det är kanske där jag vill möta dig. Är du som Scarlett som inte ser kärleken framför dig? Drömmer du dig bort till något annat? Tror du att gräset är grönare hos grannen, med annat gödsel eller med andra kärleksbetygelser?

Tänk om du är kärlek och du har alla möjligheter till både kärlek och romantik?
Jag föreslår att du fokuserar inåt och känner kärleken i dig, romantikern i dig. Jag föreslår att du fokuserar på att ge istället för att ta (eller ta emot). Jag föreslår att du känner tacksamhet över de gåvor du får och inte ifrågasätter dem eller motiven bakom dig? (Fin ros, men gav du den av rätt skäl… Skippa den typen av tankar: Känn tacksamhet för rosen, alla hjärtans dagskortet, klappen på kinden eller vilka kärleksbetygelser du än får).

Och du, nu inför just den 14:e februari. Göd romantikern i dig. Tänk ut något du vill ge till någon eller några du har kär. Och ge med all din tacksamhet och med all din kärlek.
Namaste lovers!

Related

romantik 2122796226051654491

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item