charlottecronquist

Lördagsövning: Skriv ett kärleksbrev

Hur ofta är det som någon skriver något till dig på papper i dag? Hur ofta får du ett handskrivet brev? Sällan antar jag. Så därför blir...




Hur ofta är det som någon skriver något till dig på papper i dag?
Hur ofta får du ett handskrivet brev?
Sällan antar jag.

Så därför blir dagens övning att skriva ett kärleksbrev.

Visst är det mysigt att få ett sms som säger ”Jag älskar dig”, ”Jag tänker på dig”, ”Jag längtar”, ”Jag är kåt på dig”… eller vad det nu kan vara.

Och visst är det härligt att få ett mejl som uttrycker kärlek.

Stellas födelsedagsbrev till Albert (andra halvan)
Men erkänn att det  känns  speciellt att känna ett papper prassla mellan fingrarna. Att titta efter posten och se ett kuvert där någon skrivit ditt namn! Numera, när det så sällan kommer personliga brev till mig, blir jag extra glad när de kommer.

Och ett kärleksbrev kan du ju skicka till vem som helst som du tycker om. Du kanske till och med kan skriva det till någon som det var länge sedan du hörde av dig till, som du nästan hade tappat bort.

Därför tar jag med Stellas brev till sin storebror Albert som ett exempel.

Och känns det bråttom, kan du sätta dig ner och skriva ett brev till någon som befinner sig mycket nära dig, och lägga det på eller under hans eller hennes kudde.


Försök att verkligen förmedla den kärlek du känner för den här personen, på ditt alldeles speciella sätt. Jag kan nästan garantera att den som mottar ditt brev kommer att bli glad!
Välj gärna papper, penna och kuvert med omsorg. Kanske vill du smycka brevet på något sätt… eller kanske parfymera det.

Lycka till med skrivandet!

PS: Om du vill få inspiration, kan du till exempel kolla här
Alexander: Te amo hasta el cielo <3

Related

Stella 7710582754329724955

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Jag älskar att skriva handskrivna brev. Och få, obviously.

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item