charlottecronquist

Jag är. Om holistiskt företagande

Vilka är mina undermedvetna begränsningar? Strax före påskhelgen fick jag en ny definition av vilken slags företagare jag är. Jag ta...

Vilka är mina undermedvetna begränsningar?




Strax före påskhelgen fick jag en ny definition av vilken slags företagare jag är.
Jag talade med Liselotte Molander när hon sa:
– Holististiska företagare som du Charlotte…
Intressant och något att meditera över. Hur ska jag fylla den definitionen med innehåll?


Den senaste tiden har jag känt en del frustration. Samtidigt som jag har massor med saker på gång, samtidigt som jag får uppskattning, samtidigt som jag får fler bevis på att jag är värdefull som den jag är… så finns det en frustration som frustar i bakgrunden.


Det är som att jag på en och samma gång är på väg framåt och samtidigt står helt still. Som att jag ibland är oförmögen att se rörelsen. Och att det är lättare att se rörelsen ur andras perspektiv än mitt eget.


Jag skulle så gärna vilja leva av det jag brinner för: Det att vara med och bidra till att jag vågar vara mer jag och du vågar vara mer du. Nu är det så att den delen av mitt arbete är det som ger minst utdelning i kassakistan (även om det ger en massa utdelning för mig personligen, för mig som människa, för min personliga växt).


Det som känns frustrerande är att jag känner att jag är värdefull, att jag har något väsentligt att bidra med till världen, men att jag än så länge når ut till färre än jag skulle önska. Det är lättare att tjäna pengar inom de områden jag verkar så länge, främst på mitt skrivande. Och jag vill verkligen fortsätta att skriva artiklar, skriva böcker, vara redaktör, spökskrivare, skönskrivare och allt vad det kan vara. Och jag vill kombinera det med att också kunna leva på att förmedla det djupa: Din rätt att vara du, din rätt att leva alla aspekter av dig själv.


Och jag har ju valt att utgå ifrån den sexuella kraften, lusten, passionen, dina relationer till dig själv och andra, för att jag menar att det är en så viktig motor i livet. Kan du leva passionerat i förhållande till din kropp, till din njutning kan det förmodligen ge en massa positiva effekter på resten av ditt liv. En människa som njuter, som spinner som en katt, jobbar både bättre och är med stor sannolikhet en härligare uppenbarelse för omgivningen.


Det är här det ännu inte riktigt går ihop.


Och det är kanske det som Liselotte Molanders definition av mig som holistisk företagare kommer in. Nu ska hon hjälpa mig att rätta till det här. Kanske är det hon som kommer att bidra till att jag hittar vägen ur min frustration?


I början av maj ska jag träffa henne för att ha något hon kallar för en break through-session. Och det vi ska bryta igenom är mina begränsande tankar. 


Det låter jättespännande. Jag har ingen aning om hur hon gör eller hur det kommer att gå till. Och det ska bli spännande att komma i kontakt med mina begränsningar och häva dem. Kanske är en av orsakerna till att Ingen skam i kroppen ännu inte blivit en bestsäljare att jag helt enkelt har begränsande tankar… 


På det yttre planet vill jag ju verkligen att alla ska läsa den. Jag är stolt över den. Jag har fått så fantastisk respons på den. Jag har tryckt upp en ny upplaga. Jag vill att världen ska få den. 


Och på ett inre plan kanske jag fortfarande har tankar som säger: ”Du är inte värd stor framgång.”. ”Du ska inte tro att du är någon”. ”Det är fullt att tjäna pengar på det du brinner för”. Det ska bli så spännande att utforska.


Jag återkommer till Liselotte Molander när jag gjort mitt genombrott.
Glad efter-påsk på dig!
Namaste!







Related

Liselotte Molander 4610589552664509328

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item