charlottecronquist

Vad sporrar dig?

Alltså ibland kan jag bara älska min iPhone. Eller snarare möjligheterna den ger mig. Som att sporra mig på ett fiffigt sätt. Blanche berä...


Alltså ibland kan jag bara älska min iPhone.
Eller snarare möjligheterna den ger mig.
Som att sporra mig på ett fiffigt sätt.

Blanche berättade glatt att hon blev påhejad när hon sprang sin runda i Kungsparken. Hennes vänner kunde följa henne på twitter i realtid. Och det sporrade henne.

Hon hade en motionsapp och jag har en annan. Och min bidrar till att sporra mig. Oavsett om jag promenerar, springer (skulle väl aldrig hända) eller cyklar, så kan jag starta appen och var femte minut får jag rapporter om hur långt jag kommit och hur snabbt det går.

Det ger liksom ytterligare en dimension till aktiviteten. Den blir väldigt verklig och resultatet syns på min display. Den är bra i kampen mot latmasken.
Vad sporrar dig? Vad kan hjälpa dig att till exempel röra på dig?

Related

sporre 7960641678732809954

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item