charlottecronquist

Ge tid för din relation.

Undrar vad Alexander ska hitta på i dag? Vi satt med almanackan i går kväll. Vi insåg att många helger under hösten är inbokade för...

Undrar vad Alexander ska hitta på i dag?

Vi satt med almanackan i går kväll.
Vi insåg att många helger under hösten är inbokade för jobb. Och flera vardagskvällar i veckan är också intecknade.
– Charlotte, du ska vara med och rädda världen, men var tar vår relation vägen, undrade Alexander.
Så jag föreslog att vi viker tid dagligen för vår relation. Vi startar i dag.

Det är så lätt att vardagen bara rullar på. Att vi som lever i en relation då och då tar vår partner för given. Men hur kul är det att vara i en relation under de omständigheterna. Jag vill aktivt välja vem jag har en relation till och jag vill att andra också aktivt ska välja mig.
Och jag inser att det är extra viktigt för mig och oss just nu när vi har massor av spännande projekt på gång. Massor verkligen. Det känns som att jag uppfylls av mer och mer energi och den vill jag också använda i världen på en massa sätt. Och då gäller det att jag inte tappar bort den lilla världen här hemma. Att jag verkligen är i min nära kärleksrelation till Alexander.

Så det var han som ställde frågan och jag som hittade en lösning.

Jag gissar att detta, att inte medvetet lägga tid på sin kärleksrelation, är relativt vanligt. Och det blir i längden en rätt trist relation. Visst vill vi mer än äta och sova tillsammans och ibland ha lite sex? Visst var det något djupare och större vi sökte när vi valde att leva med just den här personen?

Nu har ju jag förmånen att inte bara dela säng med Alexander, vi delar också arbetsplats. Så rent fysiskt befinner vi oss ofta i samma rum. Men det betyder inte att vi är där för varandra. Kanske det är så att ”faran” på ett sätt är ännu större då, eftersom vi till synes har så stor tillgång till varandra.
Vår lösning just nu är att ägna en stund åt varandra varje dag. En medveten stund. Där vi turas om att välja vad vi ska göra under den stunden. Det skulle kunna vara vad som helst, allt från att älska till att samtala, promenera, meditera… Det är bara personens önskemål som sätter gränsen. Så varann dag är det Alexander som bestämmer vad vi ska ägna stunden åt och varannan är det jag.

Det ska bli en spännande resa… undrar vilka överraskningar jag kommer att möta?
PS: Alexander, jag älskar dej <3

Related

tid 8098479852568244139

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item