charlottecronquist

Vilken är din livsuppgift?

Allt är energi, säger amerikanerna David and Kristin Morelli. Och de lever som de lär. Under sex dagar har de erbjudit världen ”E...



Allt är energi, säger amerikanerna David and Kristin Morelli.
Och de lever som de lär.
Under sex dagar har de erbjudit världen ”Everything is energy world summit”.
Och jag lyssnar.

Allt fler jag möter sysslar med energi, på ett medvetet sätt. De menar att vi kan förändra allt i livet med hjälp av vår energi, enkelt uttryckt.
Så enkelt och samtidigt så svårt. Och så spännande.
Och det viktigaste av allt är energin att säga : JAAAA!
Alltså att vara beredd på olika former av förändringar av livet, och det kan handla om allt från relationer, sjukdomar eller pengar. De menar alla att vi kan få ett bra liv, om vi lägger vår energi på saker som styr mot de sakerna.
Hinder i vägen för vår energi är saker som vår egen prägling och våra egna föreställningar. Så det som kan tyckas som det svåra är att våga släppa gamla föreställningar om hur livet ”ska” vara, till exempel att sluta leva de liv som vi tror att andra önskar att vi lever.
Ju friare du känner dig, desto mer energi kan du lägga på att leva hela din potential.
Jag har inte hunnit lyssna igenom alla föreläsningarna än, men jag ska göra det, och somliga kommer jag att lyssna på flera gånger.
Och mycket av det jag hör känns väldigt klokt, en del känns klokt, enkelt och självklart… ”att jag inte tänkt på det förut”.
Som när relationsexperterna Gay och Katie Hendricks talar om hur vi saboterar nära relationer och där ett konkret tips är att börja säga som det är, istället för att spela spel. ”Jag blir rädd när du säger så där.”
Och ett sätt att komma på samma våglängd är att meditera tillsammans. (Kom och meditera med mig Alexander!)
Nu på morgonen lyssnade jag på paret Morelli, som bjudit in till det här världseventet och när de talar om att finna sin livsuppgift. Och en av de saker som är speciellt med det här eventet är att det handlar om mer än om att lyssna till.
Alla talare erbjuder något slags energiverktyg eller en meditation som ska göra det lättare för oss att komma i kontakt med djupare lager i oss själva.
Och i just den här föreläsningen blev vi ledda in i vårt inre rum för att titta närmare på vår livsuppgift och få möjlighet att säga ja till den. Och ett av de ord som kom till mig var: Känn tillit! Det känns härligt.
Vilken är din livsuppgift och vad är du beredd att göra för att uppfylla den?



Related

livsuppgift 5338852332805234873

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item