charlottecronquist

Mamma du ger alla kärlek.

Häromkvällen var gudinnorna hemma hos mig.  Det är en av höjdpunkterna just nu.  Att samlas och känna gudinnekraften i oss.  Och så mitt...

Häromkvällen var gudinnorna hemma hos mig. 
Det är en av höjdpunkterna just nu. 
Att samlas och känna gudinnekraften i oss. 
Och så mitt i alltihopa öppnades dörren och en yngre gudinna trädde in. 


 Den där yngre gudinnan är så klart min dotter Stella. Hon smög runt i huset och störde inte oss alls. Men jag kände hennes ande, anade henne, kände henne. I en kort paus gick jag in till henne och vi kramades. 
Senare på kvällen, när gudinnorna var på väg hem var hon så där superkramig som hon kan vara. 
Tanka kärlek typ. 
Vi hade inte setts på några dar. 


På morgonen sitter vi där med varsin smoothie. 
Stella berättar om en kompis som haft det ärtt jobbigt som liten. Med en mamma som var frånvarande fast hon var närvarande. Du fattar. 


Och han undrade hur han skulle kunna få lite mammakärlek. 


Och Stella sa till honom att det kunde hon nog få av mig. 


– Jag ger kärlek till alla som kommer hit, svarade jag, och jättegärna till din kompis också. 
– Jag visst det, sa Stella och log med hela kroppen. 


Det där kändes så speciellt. Att ha en 17-årig dotter som ser det där. Som själv tankar kärlek när hon behöver och som vet att jag har kärlek nog att ge till många fler. 


Vem vill du slösa din kärlek över i dag?

Related

Stella 7043196084646368949

Skicka en kommentar Default Comments

  1. Alla vi vuxna som känner oss trygga i vår vuxenroll skulle kunna ta en hel mängd av vilsna barnsjälar under våra vingars beskydd,  och ge dem kärlek och trygghet.

    SvaraRadera

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item