charlottecronquist

Clitteratur – något för dej?

Som gammal journalist gillar jag ordlekar.  Ibland skrattar jag högt åt rubriker i tidningen.  Maken tycker att jag är lättroad.  Och ...



Som gammal journalist gillar jag ordlekar. 
Ibland skrattar jag högt åt rubriker i tidningen. 
Maken tycker att jag är lättroad. 
Och det är jag ju. 


 Cliterature är en sådan ordlek. 
Alltså, du kan ju gissa vad det handlar om. 
Litteratur om kvinnors sexualitet. 


Tänk dig en sparsmakad webbsida som på olika sätt tar upp kvinnors sexualitet. 
Noveller, poesi, utdrag ur romaner och bildkonst. 
Wow, liksom. 
Som vaginarts, men med litterärt fokus. 
De flesta som kommer med bidrag är kvinnor, men jag ser också en och annan man i listan över personer som bidrar. 
Onlinetidningen har funnits sedan 2006 och ger då och då ut ett nytt tema (ett i kvartalet). 
Bland de teman som går att finna på hemsidan just nu finns: Fantasier, blod, myter och galenskap. 


Så är du en person som vill skriva om något på något sätt närmar sig kvinnors sexualitet är du välkommen att skicka ditt bidrag till tidskriften. 
 Nästa nummer kommer att handla om hemligheter och du som vill bidra behöver skriva en text på engelska på max 10 sidor. 
 Här är ett exempel på en dikt på temat blod. 
Och visst ligger det något i vad hon skriver? 




Heather Lenz: Only Then 


Whoever the people were at Proctor & Gamble 
who decided on that “have a happy period” slogan, 
should be forced to build us menstrual huts 
full of red wine & vibrators, 
full of lavender & tea tree oils & a bit 
of Tori Amos. 


They should be obligated to earn 
their red wings with smiles, 
tickle our tender hoods 
until the ovulating rivers 
of our thighs find pleasure in the pain. 


They should massage our breasts 
until each ache in them 
becomes an erect renunciation 
of cramps & bloating 
& the fierce bitchiness 
of our feminine fires. 


Then, & only then, 
will we have a happy period.

Related

mens 2940152631607429722

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item