charlottecronquist

Gästinlägg Cecilia Kärvegård: Var rockstjärna i ditt liv!

Det rockar om Cecilia Kärvegård. Hon tillåter det. Hon tillåter att hon blommar och syns. Jag tror hon är rockstjärna i allt hon gör, ...





Det rockar om Cecilia Kärvegård. Hon tillåter det. Hon tillåter att hon blommar och syns. Jag tror hon är rockstjärna i allt hon gör, oavsett om hon är sig själv, i rollen som beteendevetare, stresskonsult, ambassadör för kvinnors företagande, föreläsare, bloggare eller livsstilsdesigner.

Cecilia har slängt Jante överbord och vill locka oss alla till att bli Rock Babes i våra liv.
Jag är redan Rock babe i mitt liv. Hur är det med dej.
Här kommer Cecilias gästinlägg:






Vad är Rockstjärnestatus?

"När du är unik, när du ser att du är bäst i hela världen på att vara Du, när du prioriterar så att du mår bäst, när du lever fullt ut, när du går utanför din trygghetszon och möter livet! Då har du Rockstjärnestatus i ditt liv!"

Att bjuda in Rockstjärnestatus i ditt liv är att ändra attityden, tacka ja till fler konstruktiva tankar, leva ut dina drömmar, välja skrattet, leka, prioritera dig själv, njuta, göra mycket av det som du tycker om att göra och att vara unik.
Det är i vardagen som det är så vanligt att vi fastnar i dagliga rutiner och låter livet gå på autopilot för att kanske leva upp lite under helgen, om vi orkar. Det är nyttigt att ha tråkigt ibland, att öva på att bara göra ingenting, men har vi tråkigt för ofta kan det vara ganska energikrävande och göra oss trötta men glädje, favoritaktiviteter, musik och så mycket annat ger oss energi till att orka och vilja leva här och nu.

För att prestera på din topp så har du god hjälp av din mentala kraft. En hjärna som är fri från begränsande tankar, fri från störande tankesurr och fri från tvivel och oro ger dig hög Rockstjärnestatus när du ska utföra något. En hjärna som pysslar med tvivel, oro, nedsättande tankar om dig själv och din förmåga, tankar på dina brister och din oförmåga att klara av saker sätter som ett lock över din förmåga att få idéer, hitta lösningar, fokusera, koncentrera dig och att tänka konstruktivt vilket är precis vad du behöver för att kunna prestera på topp.

Din unikhet är ett kraftfullt verktyg att använda för att nå dit du vill. Vad är då din unikhet? Jo, det är allt som är du sammantaget: egenskaper, beteende, utbildning, erfarenhet, intressen, livserfarenhet, drömmar, visioner, mål och kunskaper. Det är allt det sammantaget som gör dig unik. Och för att ta fram din unikhet krävs modet att vara dig själv.
Ett väldigt effektivt sätt att hitta din unikhet är att skriva listor. Gör listor över dina egenskaper, listor över det som gör dig glad, det som ger dig njutning, det som utmanar dig,
dina svagheter, dina styrkor, det som du är stolt över, vad du har presterat, det du kan, det du vill lära, vad du har gjort, dina drömmar, dina mål. Det här är också ett effektivt sätt att lära känna dig själv.
När du har hittat din unikhet, rensat din hjärna, kommit fram till vad du vill och fokuserar på det, ja, då har du sagt välkommen till Rockstjärnan i ditt Liv! Din belöning blir att du presterar på din egen, alldeles unika topp!

Rockstjärnestatus är att ha ett flow i dina tankar, ditt varande och ditt görande. Ett flow du får när du släpper de begränsande hjärnaktiviteterna och skapar modet att lyfta fram din unikhet och leva ut ditt unika Jag. Det är när du gör saker utifrån dig själv, ditt unika Jag som du presterar som bäst. När du litar till dig själv och din egen förmåga och vågar tro på att du är bäst!
Tänk på att du är bäst i hela världen på att vara du! Du förtjänar massornas jubel! Ett fullsatt Globen som hyllar Rockstjärnan i dig! Nej, jag kan inte heller sjunga, eller spela men tänk att du står på scenen, i ett fullsatt Globen, med fans som jublar bara av att se dig. Människor som jublar bara för att du är bäst i hela världen! Bäst i hela Världen på att vara Du!
Nu är Globens scen inte min, riktigt än, men jag har publiken, jag har massornas jubel; inom mig. Jag är Rockstjärnan i mitt liv, jag har Rockstjärnestatus i mitt liv!
Jag har valt att leva här och nu, just idag! Vad väljer du?
Blogg!
Rockstjärnestatus på Facebook!
Rockstjärnestatus i Din vardag!
TV!

Related

våga 7136155655993336064

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item