charlottecronquist

Sommarskola: Nära relationen - för dig som vill må riktigt bra

Foto: Eva Elings – Dumma dej. – Nej, dumma, dumma dej! Men hallå - hur kul är det egentligen att befinna sig i sandlådan och tjafsa? O...

Foto: Eva Elings


– Dumma dej.
– Nej, dumma, dumma dej!
Men hallå - hur kul är det egentligen att befinna sig i sandlådan och tjafsa?
Och vi vet hur lätt det är att hamna i den positionen i nära relationer.
Det är därför vi startar en sommarutbildning för dig som vill nära dina relationer.


Ibland tänker jag så här: Det är i relationerna vi verkligen är människor. Oavsett om relationen är den till mig själv, den till dig, den till chefen, den till kompisen, den till familjen, den till gudomen.
Och länge tänkte jag att relationer var sådant som skötte sig självt. Att grälen kom, att glädjen kom, att irritationen kom … tja att allt mest hände. Och det var sällan mitt fel. När jag tyckte något var jobbigt var det ofta någon annans fel. Mitt liv skulle bli så mycket bättre, om bara någon annan förändrade sig.
I dag vet jag att det är jag som ansvarar för mitt liv. Till 100%. Det är jag som väljer hur mina nära relationer ska vara. Det är jag som väljer att bli arg, sur eller kåt. Det är jag som har makten i mitt liv - för att jag gillar mig själv.
Men det har tagit mig lång tid och mycket träning att nå dit (och fortfarande händer det att jag skyller ifrån mig.) Det Alexander och jag blivit medvetna om att nära relationer behöver näras. Att vi har med oss beteenden och värderingar med oss från förr, som ibland gör att vi har svårt att hantera relationer i dag.
Det är därför vi, väljer att göra en sommarutbildning för dig som vill nära dina relationer.
Det spelar inte så stor roll om de relationer du vill nära finns hemma eller på jobbet, eller om det helt enkelt handlar om att läka relationen till dig.
Vi har lång erfarenhet av att jobba med relationer och vi har båda börjat med hemläxan - alltså med oss själva. Den här utbildningen är ett av våra bidrag til världen. För vi menar att du som är beredd att ta ditt ansvar för att nära dina viktiga relationer kommer att må så mycket bättre och att du på sikt blir mer kärleksfull. Och vi vill sprida kärlek!

Du som väljer att följa oss i sommar kommer att få följa sex moduler, där den första handlar om att inse att du är den viktigaste personen i ditt liv. Modulen inleds med ett webbseminarium. Till varje modul får du en rad frågor, reflektioner och övningar. Dessutom har du möjlighet att skicka frågor till oss. Vid ett par tillfällen kommer vi att erbjuda gruppcoachning.
Du kan välja att vara med när vi sänder, som blir varannan måndagkväll med start den 25 juni. Eller så kan du lyssna i efterhand, precis när du vill. Tänk tanken att träna relationer i hängmattan. Rätt nice, eller hur?

Du som bestämmer dig före 11 juni kommer att få min nya e-bok “100% Charlotte som bonus.
All information om utbildningen finner du på vår nya webbplats Nära relationen.





PS: Vi har haft två gratis webbseminarier också.
På Nära relationen har du möjlighet att lyssna på båda.


Related

webbseminarium 2554609250709965141

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item