charlottecronquist

Ta en virtuell promenad.

Ibland promenerar vi på samma ställe också. Jag har en dotter som är oerhört BUSY. Hon har sällan tid att träffa mig fysiskt. Därför ha...

Ibland promenerar vi på samma ställe också.


Jag har en dotter som är oerhört BUSY.
Hon har sällan tid att träffa mig fysiskt.
Därför har vi hittat ett nytt sätt att umgås.
Vi tar virtuella promenader tillsammans.
Rekommenderas.


Tidigare, när min dotter hade mer tid, brukade vi ta åtminstone en långpromenad i veckan. Under den drygt timslånga promenaden hann vi se varandra, jag kunde ta del av hennes skolarbete, hennes utmaningar och vi kunde filosofera om livet tillsammans.


Men nu är hon inne i en period av extremt mycket pluggande, hon har liksom inte tid att bo borta hos mig, som bor längre från skolan, utan sköter sitt liv mer från en cityposition.
Och att då ta sig bort till mig för att promenera... tja, det funkar sällan.


Så en dag när jag istället tog en ensam promenad ringde jag upp henne. Samtalet pågick länge. Var är du nu? Vad ser du just nu? Ingick också i samtalet. Vi befann oss båda i Malmö, men på ungefär fem kilometers avstånd från varandra.


Så föddes våra virtuella promenader. För även om jag föredrar att ha henne vid min sida, att möta hennes blick, att se hennes minspel, att kunna krama om henne, så ger den virtuella promenaden ett väldigt bra utbyte också. Under så där en timme får vi båda motion, dela tankar och upplevelser och känna att vi är tillsammans.


I går tog vi en sådan promenad. När vi kollade på våra Runkeepers visade det sig att vi nästan gått exakt lika långt... så trots att vi befann oss långt ifrån varandra hade vi gått i samma takt, lite kul tycker jag. När hon tittade ut över de små sjöarna nere vid Ribersborg, passerade jag Västra Skrävlinge kyrka och såg måsarna glida över det gröna fältet. Och när hon närmade sig Filmstaden, promenerade jag redan på Reginavägen. Hon var inomhus ungefär en minut före mig...


Så har du någon i din omgivning som du vill spendera tid med, ta en virtuell promenad. Ha bra hörlurar till din telefon, så blir det extra bekvämt.


Snacka om att göra två flugor på smällen.

Ha det.

Related

virtuell promenad 42118031195818750

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item