charlottecronquist

Stilla dig i dag.

Jag inser att många av mina lördagsinlägg handlar om stillhet. Om att stanna upp. Lyssna på den inre rösten. Kanske ta en promenad. Låta ...



Jag inser att många av mina lördagsinlägg handlar om stillhet.
Om att stanna upp.
Lyssna på den inre rösten.
Kanske ta en promenad.
Låta görandet lämna plats åt varandet.
Och jag inser varför jag gör det - för att det behovet finns också hos mig.


Bara vara är ett så skönt uttryck. Och för mig, personligen, är det lättare att säga det, än att vara det. Det finns så många projekt och idéer som vill tränga sig fram och ut.
Så jag behöver verkligen det där varandet.
Som att inte skippa morgonmeditationen bara för att det är lördag.
Så där satt jag och lät den tidiga morgonsolen smeka mitt ansikte.
Och fick tankar och bilder av varande.
Jag tankade nog ett slags trygghet.

Så vad kan du göra för ditt varande i dag?
Vad viskar din inre röst precis just nu?
Och vad skulle hända om du var med det budskapet?

Tids nog finns det tid för spring och tidshets och görande.
Genom att vara orkar du också mer av att göra.
En sann vinna vinn-situation.


Jag deltar i bloggutmaningen #blogg100. Detta är dag 35

Related

vara 5826960970447411448

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item