charlottecronquist

Love story #8

Ljusvandring på Mundekulla musikfestival Året är 2010 och jag hittar inga pussbilder på Alexander och mig... (fast lugn, de återkomme...



Ljusvandring på Mundekulla musikfestival

Året är 2010 och jag hittar inga pussbilder på Alexander och mig... (fast lugn, de återkommer).
När jag bläddrar genom året ser jag hur mycket som händer det året.
Vi har börjat göra workshoppar utanför sexsibilityrummet, vi besöker marknader med böcker, vi ordnar fester, jag har slutat röka, jag mediterar, Alexander tar emot klienter, och jag gör en fantastisk resa till Kina för att njuta av min äldsta dotters sällskap.


Det finns en film med Marilyn Monroe som på engelska heter The seven year itch  (Flickan ovanpå) och som handlar om att ett äktenskap efter så där sju år kan kännas lite trist och trångt. Så kanske är det ingen tillfällighet att vi inte kom till skott med att ta bilder tillsammans det året - även om vi verkligen gjorde saker tillsammans.



Jag minns vår första workshop - utanför sexsibilityfestivalen - på temat Ingen skam i kroppen. Det kändes lite högtidligt och spännande att leda den. Och det skedde i Malmö. Vi satt där åtta personer på Natha Yoga och vi började växa i vår gemensamma kursledarkostym.



Långt tidigare hade vi föreläst och lett workshoppar om Bättre relationer på jobbet - och även om vi gillade det och även om det verkligen kändes viktigt... så kändes detta ännu mera “vi”.
Och för Alexander, att få återkommande klienter som tog steg på vägen att bli sig själva var 2010 också ett viktigt år, åtminstone sett ur mitt perspektiv. Vi började också ordna workshoppar på flera ställen, ordnade en liten turné till flera svenska städer... och lyckades få tillräckligt mycket folk för att köra. Inte jättemånga, men ändå.

Sexsibilitycoaching blev en del av bådas vardag, även om det mesta av bolagets pengar kom in på redaktörs- och skrivarbete.

Jag tittar på bilder på en sommarfest.
Det var en sådan där magisk kväll när vi kunde sitta ute. 
Vi satt ända in på småtimmarna på vår veranda och småpratade. 
Och dagen efter for vi några stycken ut på näset och badade. 
Det var skönt att känna den svenska sommarvärmen, det gjorde det lättare att inse att åren i Grekland var ett passerat kapitel. Nu var inte längre vår tid att assistera Osho-lärare. Nu hade vår tid som lärare startat.

Själv klev jag allt mer in i mig själv. Tog plats i mitt liv. I september 2009 hade jag slutat röka och i samband med det börjat med dagliga meditationer och börjar röra på mig mer. Jag ville kunna leva budskapet “Ingen skam i kroppen” genom att också visa min kropp kärlek.
Vi börjar också nätverka i den här nya världen. 
Vi far till Mundekullas musikfestival och lär länna Peter och Anne - och jag kommer att återkomma på hösten för att gå en kvinnocirkelledarutbildning. För första gången i mitt liv tillbringar jag en hel helg med enbart kvinnor och detta kommer att leda till att jag lite senare startar mina första gudinnecirklar.

Och vi far till Köpenhamn och lyssnar på personer som Eckhart Tolle. Vi har startat det nya... men det känns som att vi själva är lite distanserade till varandra. Det kliar lite det där året. Ska vi hitta tillbaka till den starka kärleken igen?


Här kan du hitta andra avsnitt av Love story.
Jag deltar i bloggutmaningen #blogg100. Detta är dag 71.

Related

workshop 7282951187966480611

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item