charlottecronquist

Jag stegar mot målet... med Ingen skam i kroppen.

Det är i mitten av maj och sommarvarmt. Svettvarmt. Tillsammans med Alexander sitter jag på pågatåget till Höör. Jag ska begå min före...



Det är i mitten av maj och sommarvarmt. Svettvarmt.
Tillsammans med Alexander sitter jag på pågatåget till Höör.
Jag ska begå min föreläsningsoskuld i Höör ... och börjar känna adrenalinpåslaget.
Tidigare på dagen har jag varit på min coachutbildning och gått in i min målbild - där jag talar inför en stor grupp människor - och insett att jag ett par timmar senare klickar av ett delmål på vägen dit.

Jag har föreläst i många år, på många teman. Ofta med koppling till någon av mina böcker, men ibland har någon fått idén att jag ska föreläsa eller workshoppa på något lite oväntat tema... som att nätverka eller sätta mål - och då har jag gjort det.

Men nu känns det lite annorlunda. Nu vill jag verkligen ut och föreläsa om att våga vara mig själv och inkludera sexualiteten - och därmed bjuda in lyssnarna att själva tänka: Jag ska också bli en hundrarprocentare. Jag har haft den här viljan länge, men haft så mycket annat att göra så att föreläsandet inte riktigt fått plats.
Men nu sträcker jag ut famnen mot världen och säger: Här är jag...  låt mig snacka om det viktiga.

Så i går stod jag då inför femton personer i Höör och talade på temat Ingen skam i kroppen. De femton bestod av 14 kvinnor och min käre make.  Jag är väldigt glad över att få tala om sex och skam med kvinnor - och de är i fokus när jag pratar. Men ibland undrar jag var männen är. Det är möjligt att de inte hittar in till ställen som Tre änglar där jag mötte världen igår.



Det kändes fint att tala från mitt hjärta. Och jag ser fram emot att för första gången i år stå på scenen i Malmö och tala på detta tema. Det sker på onsdag 22 maj och då får du också höra ytterligare en modig kvinna - nämligen Jeanette Larsson. Så anmäl dig för att ge dig själv en inspirationsinjektion.

För det är ju inte så att jag gör detta för mig... jag gör det för dig... för att bidra till din växt. Min egen tar jag hand om alldeles själv.

Hoppas vi ses på onsdag.
Kärlek

Charlotte

PS: I frågestunden efter föreläsningen kom också Alexander upp på scenen. Det kändes fint.




Related

sex 5815953333665555470

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item