charlottecronquist

Det är ju bara så helt underbart att skriva... i går till mindjazz

Kom och skriv... följ ditt flöde... upptäck en inre värld! J ag befinner mig på Torggatan 9 i Höör, tillsammans med en grupp entusia...




Kom och skriv... följ ditt flöde... upptäck en inre värld!


Jag befinner mig på Torggatan 9 i Höör, tillsammans med en grupp entusiaster, ledda av journalisten och inititativtagarren Agneta Geijer, som kläckt idén med att erbjuda skrivarmingel med mindjazz.

Några timmar senare har jag skrivit sju texter, direkt inspirerade av Johnny Åmans kontrabas och Anders Lindvalls gitarr. Musiken har gett mig bilder, har fått mig att färdas till olika delar av världen... och det känns bara så wow och samtidigt så enkelt.

Som en etyd till något annat, till mer skrivande.

För mig känns det så bra att jag bara om ett par helger erbjuder en skrivarworkshop på temat "Skriva med öppet sinne" med just Agneta Geijer och att jag som uppmjukning, tillsammans med Marie Ek Lipanovska kör en halvdagsworkshop på temat "Din arga röst".
Det är verkligen helt underbart att låta orden flöda.




Här är några av de första ackorden som rann ur mig i går.

Stilla, stilla solstrålar träffar en kropp på en strand, de möter en kvinnas hud...

Jag ser ett svart stuprör på ett av husen vid en lummig gata i New York. Det droppar ner rent klart vatten...

Jag är ute i värmlandsskogen och på håll ser jag ett stort troll, trollet som är skogens kung.

1965. Oskuldens tid. De skira vita gardinerna fladdrar i vinden och när vinden tar fart 1967 kommer det att uppenbaras...

Tonerna tränger sig allra längst ner i helvetet där han befinner sig...

Spotlighten är riktad mot henne. Det är så rökigt i rummet att hon ser ut som en hägring...

Äspingen ringlade sig upp på den solvarma hällen. Han kände sig gifstinn och tänkte vänta ut ett offer där i solljuset...

En ängel tittar ner på spektaklet som pågår...

Så fötter springer över golvet, efter dom ligger spår av röd saft, ett klibbigt golv, ett glatt barn, en trött mamma...

Related

öppna 656664198214713218

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item