charlottecronquist

Lyllo dom.

Tänk vad en perspektivförskjutning kan ge. För vad händer när jag står i mitt värde, istället för att möt världen med mössan i hand...



Tänk vad en perspektivförskjutning kan ge.
För vad händer när jag står i mitt värde, istället för att möt världen med mössan i hand?
Jo, ryggen blir rakare, rösten klarare och hela jag blir tydligare.
När jag vågar stå i att jag är värdefull, då utstrålar jag något helt annat, än när jag beter  mig som en tiggare.


Lyllo dom, är något jag sagt flera gånger de senaste dagarna. 
Lyllo dom, som väljer att komma och lyssna på mina föreläsningar, lyllo dom som möter mig som coach, lyllo dom som går en workshop med mig.
För de är lyckans ostar, de får en längre eller kortare stund, för jag levererar värde.

När jag vågar känna det så känner jag kraftfullheten i mig. 
Jag känner mitt inre kärnkraftverk av energi 
och jag blir än mer sporrad att leverera mina gåvor till världen.

När jag möter världen och är rädd och osäker, 
när jag har devalverat mitt värde eller 
i  värsta fall känner mig helt värdelös så är det 
ju också det som läcker ut till andra.  
Det kan i sin tur påverka deras upplevelse av mig och det jag erbjuder.

Det här lyllo dom kommer djupt förankrat inifrån mig. 
Vill du anlita mig så känn min glädje att leverera. 
Då får du något från mitt centrum och min kraft. 

Jag väljer mina uppdrag. 
Jag kryper inte. 
Jag säger nej när hjärtat säger nej. 
Jag säger rungande ja när hjärtat är med.

Jag känner hur min inre styrka växer, 
i takt med att jag känner mig mer förankrad i mig själv och min mission. 

Så häftigt är det. 
Just nu har jag också märkt det tydligare när jag sagt nej, 
till förslag till uppdrag där jag känt att den jag har att göra med 
har önskat att jag sträckt mig utanför mina egna gränser. 

Så skönt då att säga: Sorry!

Just i dag är jag en Powerpuffpingla – omgiven av andra likasinnande.
Det är så YES!


Related

Yes 5850165969167121101

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item