charlottecronquist

Sexsibilityfestivalen: Ingrid Frideborgsdotter och Vivavagina!

Jag kan se Ingrid Frideborgsdotter stå i gryningen nere vid havet och stilla och ändå kraftfullt leda ett qigongpass. Det är som att ...


Jag kan se Ingrid Frideborgsdotter stå i gryningen nere vid havet och stilla och ändå kraftfullt leda ett qigongpass.
Det är som att hela platsen andas ro och den sprider sig från Ingrids grundade kropp.
Det räcker nästan att betrakta henne för att komma hem.
Ingrid började sin inre resa med qigong och har fortsatt med sexsibility och olika taoistiska tekniker. På festivalen möter du henne i två workshoppar. Den ena med kvinnan i fokus, den andra med energiflöden i fokus… och vem vill väl inte bli multiorgasmisk?



En dag kommer hon emot mig och det är något i Ingrids gestalt som inte riktigt stämmer.
Hon kliver av sin motorcykel, drar av sig hjälmen och ruskar på sitt vita hår. Hon blinkar med sina långa svarta ögonfransar och så ser jag det: 
Det är kvinnan i Ingrid som stigit fram. Hon möter mig med sin feminina energi och det är kraftfullt.

Jag har bevittnat hennes transformation lite på håll. Från en lite fyrkantig person, klädd som en halv karl, till en amazon. Jag är så tacksam.

Sett ur mitt perspektiv är en del av förklaringen att Ingrid i dag bejakar sin kropp, att hon är i sin kropp, att hon tillåter närvaro och sexuell energi att finnas där och dessutom att flöda.

De senaste sex åren har Ingrid gått en rad utbildningar inom tao och tantra, hon har lärt sig massage, vaginamassage och andra tekniker som bidrar till att människor verkligen kan flöda och får tillgång till sin sexuella energi.

Så längtar du efter ett orgastiskt liv – gå på någon av Ingrid Frideborgs workshoppar under sexsibilityfestivalen, eller häng med på ett uppvaknande qigongpass på stranden.

Vivavagina-workshoppen är indelad i två faser, där den första är öppna för alla och då du får testa taoistiska övningar för att öka det sexuella flödet i kroppen.

– I den andra delen välkomnas kvinnor till Qvinnans Hemligheter, där vi land annat praktiserar den sensuella kvinnans qigong, berättar Ingrid.

Den andra workshoppen leder hon tillsammans med sin älskade tantrapartner Tomas Laxvik och du som går på den workshoppen möter dem i de tantriska skepnaderna Pure och Anaghan. Där för deltagarna pröva den frigörande andningen ”Sunrise of te Soul.
– Sedan gör vi firewaves och masserar varandra längs kroppens energiflöden för att öka lustflödet och minska spänningarna i kroppen.

Om inte mina workshoppar krockar med Ingrids, kommer jag självklart att närvara på minst en av dem.

Det finns fortfarande platser på festivalen. Här kan du anmäla dig.

Related

vivavagina 8866544440455420937

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item