charlottecronquist

Brev som gör mitt arbete meningsfullt.

Note to self: Must remember this. I dag landade flera brev i min brevlåda. Brev som gör mig så glad. Brev som sopar bort event...

Note to self: Must remember this.



I dag landade flera brev i min brevlåda.
Brev som gör mig så glad.
Brev som sopar bort eventuella tvivel.
Jag är på rätt väg. Tack ni som ger mig feedback som gör att vägen blir tydlig för mig.

Ju mer jag sänder ut kärlek, desto mer får jag tillbaka. Ibland får jag bevisen på det serverade rätt i famnen. Som tidigt i morse när jag öppnade ett mejl från en kvinna jag aldrig mött.
Här är ett litet utdrag (som jag citerar, eftersom hon får vara anonym.):

Kära underbara Kvinna !

Jag har läst Din blogg ett tag, och även idag avslutat Din bok Ingen skam i Kroppen. Särskilt de sista sidorna Du skrivit gjorde att jag kände ett behov av att knacka ner några ord till Dig.
/…/
Jag vill och vågar kasta mig ut i det okända, vill lita på att Livet bär!

Det har varit en uppmuntrande glädje att ta del av Dina fantastiska skriverier!!!!
Jag har redan länge vetat att jag behöver påbörja ett Nytt Liv som inkluderar allt vad sexglädje innebär. Utan lust inget liv!

En lång, varm TANTrisk ;) kram –

Strax efter det får jag ett meddelande på Facebook. Under min diplomutbildning till coach har jag haft tre härliga coachklienter, tre kvinnor, som jag nu följt under tre månader. Här är ett litet utdrag av vad en av dessa kvinnor ger mig för feedback:

”Tja, hur beskriver man en gigant som hittat sin exakta plats? /…/ För att slänga ur mig några egenskaper som jag först kommer att tänka på: professionell, kärleksfull, har förmågan att ringa in bekymmersområden otroligt snabbt, vilket också gör hennes sessioner vansinnigt effektiva, hon innehar ett enormt djup och fantastisk inlevelseförmåga, men förlorar sig inte i det utan förhåller sig objektiv.”

Wow, liksom!

När min dag börjar så blir jag liksom gråtglad, blir tacksamhetsgråtig, känner… mening, känner kärlek.
Så ett tips till dig: Be om feedback då och då! Kanske du får se något nytt hos dig själv.

Related

livet 8494331511060142539

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item