charlottecronquist

Jippie… jag hör frigjorda röster!

Efter en fantastisk helg på sexsibilityutbildningen, där gruppen fått möta Ingrid Frideborgsdotter och Lars Maria Norén som bjöd på q...



Efter en fantastisk helg på sexsibilityutbildningen, där gruppen fått möta Ingrid Frideborgsdotter och Lars Maria Norén som bjöd på qigong och taomassage, och sedan fick andas och fyllas med insikter av Johan Ekenberg, så kom jag hem till Malmö och… frigjorda röster.
I går startade bokprojektet Heal my voice Sweden – frigjordaröster – som jag leder tillsammans med Marie Ek Lipanovska.

Namnet för bokcirkeln födde jag… och det kanske är helt naturligt att jag födde just det namnet. Ordet frigjord kan du tolka precis hur du vill… och det är lätt att det bland annat handlar om sexuell frigörelse… och för mig handlar det också om att frigöra energi… göra det möjligt för kvinnor att leva i hela sin kraft och energi.

Vi hade vårt första community call – i går kväll – och vi kvinnor i projektet fick höra varandras röster… och det känns så mäktigt. Här är vi, ett 20-tal kvinnor, som under en nio månaders period ska bära våra ord och föda en gemensam bok.

Ämnet för bokcirkeln känns så rätt, precis som den första svenska cirkeln kändes rätt när vi startade för ett år sedan. Den bok vi skapade tillsammans heter Värdefulla röster och når omvärlden i slutet av hösten.

Detta projekt är helt amazing, för det ger en massa följdeffekter. Just nu genomför vi ett Master Mind-program där sex av kvinnorna i den första gruppen är med. Vi jobbar med affärsmässighet och företagsutveckling och det händer så fantastiskt mycket med kvinnorna i gruppen. Det är som att de tar tillbaka makten över sina liv och förvekligar sina idéer. Jag är så tacksam över att få vara en del av detta.

Lika tacksam är jag över sexsibilityresan. 
Att se människor nästan födas på nytt i denna modul. 
Att se ansikten och blickar som blir rena och klara… av att andas tillsammans, göra övningar tillsammans… att dela varav hjärtat är fullt tillsammans. Helt magiskt är det.

Jag själv deltog i en andningsövning och kom i djup kontakt med min egen essens och en känsla av total sammansmältning med allt. Jag har visst vara superlativer att leverera i dag.



PS: Det finns fortfarande ett par platser kvar i Heal myvoice-cirkeln. Vill du frigöra din röst. Ta chansen. Detta är ett unikt projekt som faktiskt kan förändra ditt liv.

Related

sexualitet 103343868157181618

Skicka en kommentar Default Comments

emo-but-icon

Följ 100% Charlotte

Charlotte Cronquist

Charlotte Cronquist
Bloggen för dig som vill få ut det mesta av livet. Författaren och coachen Charlotte Cronquist lär dig hur du får bättre relationer och hur du kan älska livet mer. Blogposts in English available.

onlinekurser

coaching

prenumerera

100%-podden

Leta i den här bloggen

Få nya inlägg

Prenumerera på 100% Charlotte

Besökare (sidantal)

item